توضیح آموزش و پرورش درباره اخبار منتشر شده در مورد «شرایط جدید استخدامی معلمان»

اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گقت: این ضوابط از دو سال گذشته اعمال می‌شد، متأسفانه شائبه‌هایی در دو روز اخیر پیرامون این شیوه‌نامه ایجاد شده است.

توضیح آموزش و پرورش درباره اخبار منتشر شده در مورد «شرایط جدید استخدامی معلمان»

به گزارش خبر فوری و به نقل از تابناک، اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گقت: این ضوابط از دو سال گذشته اعمال می‌شد، متأسفانه شائبه‌هایی در دو روز اخیر پیرامون این شیوه‌نامه ایجاد شده است. باید این ضوابط را به دو دسته تقسیم کرد؛ نخست ضوابطی که محدودیت‌هایی برای استخدام ایجاد می‌کند و دوم ضوابطی که پرونده پزشکی داوطلب را تشکیل می‌دهد اما مانع استخدام نیست.

وی همچنین ادامه داد: اگر بخواهیم کسی را استخدام کنیم لازم است پرونده پزشکی از او داشته باشیم. این همان اطلاعاتی است که باید از افرادی که 30 سال در استخدام ما هستند، داشته باشیم تا بتوانیم خدمات آموزشی، رفاهی و درمانی مناسبی به آن‌ها ارائه دهیم. اگر تفکیک این ضوابط در نظر گرفته شود دیگر جای ابهامی باقی نمی‌ماند.

وی در ادامه گفت: تصور می‌شود مواردی چون ناباروری جزو موارد محدودکننده است در حالی که این گونه نیست و در طول دو سال گذشته که این شیوه‌نامه اجرا می‌شده موردی نداشته‌ایم که شخصی به این دلیل منع و یا محدود شده باشد.

اسفندیار چهاریند در ادامه گفت: آن چیزی که بیشتر مانع استخدام می‌شود مشکلات ناشی از معلولیت‌های جسمی است که این مهم نیز باید متناسب با شرح وظیفه معلمان در نظر گرفته شود. ما سه درصد سهمیه جذب معلولان را داریم اما در مجموع معلولیت‌ها و عدم مشکلات جسمی داوطلبان به تناسب رشته تدریس‌شان باید در نظر گرفته شود و متفاوت است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها