افزایش ۳.۵ درصدی مصرف دخانیات در زنان بالای ۱۵ سال

رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: مصرف سیگار بین دختران ۱۳ تا ۱۵ سال در بین سال‌های ۸۶ تا ۹۴ دو‌ برابر شده است.

افزایش ۳.۵ درصدی مصرف دخانیات در زنان بالای ۱۵ سال

بهزاد ولی زاده رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به افزایش میزان مصرف دخانیات در بین زنان اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده میزان مصرف دخانیات در بین زنان بالای ۱۵ سال در سال ۹۵ نسبت به سال گذشته در حدود ۳.۵ درصد افزایش داشته است و باید بگویم میزان مصرف دخانیات در بین زنان بالای ۱۸ سال به میزان ۴ درصد افزایش پییدا کرده است.

او ادامه داد: به طور کلی در حدود نیم درصد میزان مصرف دخانیات در بین زنان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.

رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت تاکید کرد: میزان مصرف دخانیات در بین دختران بین ۱۳ تا ۱۵ سال ۲ برابر شده است و این مسئله زنگ خطری برای جامعه می‌تواند در آینده محسوب شود.

ولی زاده بیان کرد: اضافه کردن عطر و طعم به محصولات دخانی متاسفانه یکی از ترفند‌های صنایع دخانی محصوب می‌شود تا میزان شیوع دخانیات ازجمله قلیان افزایش پیدا کند.

او ادامه داد: اضافه کردن عطر و طعم به قلیان و محصولات دخانی باعث ایجاد گمراهی در بین مصرف کنندگان می‌شود و عطر و طعم اضافه شده نمی‌گذارد مصرف کننده محصولات دخانی بوی تند مواد را در هنگام استعمال حس کنند.

رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: متاسفانه خانواده‌ها در کنار فرزندان خود اقدام به استعمال دخانیات و به خصوص قلیان می‌کنند و این مسئله باعث تحریک فرزندان به مصرف قلیان و دیگر محصولات دخانی می‌شود.

ولی زاده یادآوری کرد: دیوان عدالت اداری در زمینه ممنوعیت اضافه کردن طعم و عطر به محصولات دخانی به نفع وزارت بهداشت رای داده است، اما متاسفانه این محصولات در کشور تولید می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها