3 متر تا احیای دریاچه ارومیه

رئیس فراکسیون احیاء و حفاظت از دریاچه‌ها و تالاب‌های مجلس شورای اسلامی گفت: با احیای دریاچه ارومیه فاصله فراوانی وجود داشته و اگر تراز آن به 1274.1 برسد، دریاچه ارومیه احیاء شده و با احیاء سه متر فاصله وجود دارد.

3 متر تا احیای دریاچه ارومیه

سیدهادی بهادری با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: هم‌اکنون دریاچه ارومیه نسبت به 6 سال گذشته از وضعیت بسیار بهتری برخوردار بوده و تراز آن مشابه سال 92 و بلکه بهتر از آن است.

وی تصریح کرد: اما با این وجود، با احیای دریاچه ارومیه فاصله فراوانی وجود داشته و اگر تراز آن به 1274.1 برسد، دریاچه ارومیه احیاء شده و با احیاء سه متر فاصله وجود دارد.

رئیس فراکسیون احیاء و حفاظت از دریاچه‌ها و تالاب‌های مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی احیای دریاچه ارومیه اتفاق می‌افتد که آرتمیا در آن زندگی کند و هم‌اکنون نسبت به حداقل ترازی که در سال آبی وجود داشته است 80 سانتی‌متر، وضعیت بهتری بوده اما معمولا در فصل تابستان تبخیر و از بین می‌رود و ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌تواند این وضعیت را بهبود دهد.

وی گفت: امسال اگر چند پروژه احیای دریاچه ارومیه به نتیجه برسد، دریاچه با تبخیر از دست نمی‌رود و در این زمینه، هم‌اکنون شرایط دریاچه در وضعیت تثبیت و نه احیاء است.

بهادری، مهمترین پروژه احیای دریاچه ارومیه را انتقال آب از زاب عنوان کرد و افزود: این پروژه هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هشت کیلومتر تا پایان آن باقی مانده و همچنین برای بهره‌برداری و پایان‌بخشی پروژه زاب مبلغ 740 میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: پروژه انتقال آب از سد سیلوه نیز اخیرا به بهره‌برداری رسیده و همچنین، اگر از پساب فاضلاب تصفیه‌خانه ارومیه 60 میلیون متر مکعب و از تصفیه‌خانه تبریز 120 میلیون متر مکعب به دریاچه ارومیه منتقل شود وضعیت دریاچه بهبود می‌یابد.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها