سرپرست مدیریت اشتغال و کار آفرینی آذربایجان غربی:

نرخ بیکاری در آذربایجان غربی افزایش یافت

سرپرست مدیریت اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: نرخ بیکاری استان در سال گذشته در مجموع ۱۳.۳درصد اعلام شد.

نرخ بیکاری در آذربایجان غربی افزایش یافت

فرخی افزود: طبق اعلام سازمان نرخ بیکاری استان درمجموع ۱۳.۳درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که ۱۱.۲درصد بوده افزایش را نشان می دهد.
فرخی با تاکید به اینکه این افزایش نرخ بیکاری تحت تاثیر کرونا و تحریم ها بوده است، تصریح کرد: در بهار سال گذشته نرخ بیکاری ۱۲.۱درصد، تابستان ۱۰.۹درصد، پاییز ۱۵.۵ و زمستان ۱۴.۷درصد بوده است که متاسفانه در پاییز به رتبه ۳۱ کشوری نیز قرار گرفتیم.
وی با اشاره به اینکه طبق آخرین برآورد اطلاعاتی ثبت شده تکاب با ۱۳.۱۷درصد بیشترین نرخ بیکاری و ماکو با ۸.۶۹کمترین نرخ بیکاری در استان را داشتند.
سرپرست مدیریت اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری ارومیه نیز ۱۱.۶درصد اعلام شد.
فرخی اظهارکرد: طبق آخرین آمار یک میلیون نفر شاغل و ۱۲۶هزار نفر بیکار در استان وجود دارد.
وی بااشاره به اینکه بیشترین اشتغال در استان در بخش خدمات با ۴۳.۱درصد است، یاد آور شد: متاسفانه کرونا، تحریم ها، مشکلات اقتصادی و محدودیت های کرونایی بیش از همه بخش خدمات را تحت تاثیر قرار داده وهمین عامل اصلی بالا رفتن نرخ بیکاری در استان است.
فرخی ادامه داد: دولت با ارائه تسهیلات تا حدودی در پی جبران این خسارت بوده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها