رئیس اداره گاز ماکو:

۲۷ روستای ماکو در دولت تدبیر و امید گازرسانی شدند

رئیس اداره گاز ماکو گفت: از آغاز بکار دولت تدبیر و امید تاکنون ۲۷ روستای شهرستان ماکو از نعمت گاز بهره مند شده اند.

۲۷ روستای ماکو در دولت تدبیر و امید گازرسانی شدند

رسول نوری نسب اظهار کرد: سیاست‌های اتخاذ شده از سوی وزیر نفت در زمینه بهره‌گیری از منابع قانون بودجه از جمله بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، زمینه‌ای فراهم کرد تا منابع مالی طرح‌های گازرسانی از محل استفاده از گاز به ‌جای سوخت‌های مایع تأمین شود.

وی افزود: در ماکو نیز از آغاز بکار دولت تدبیر و امید چند طرح گازرسانی با استفاده از منابع مالی آزاد شده از روش هوشمندانه مذکور به اجرا درامده است و هر سال نیز به این طرحهای گاز رسانی اضافه می شود و گستره گازرسانی به روستاهای قابل گازرسانی (روستاهای بالای ۲۰ خانوار و هزینه هر خانوار زیر ۲۰ میلیون تومان) در حال وسعت گرفتن است که کلنگ زنی طرحها، پشت سرهم نیز با غلبه بر مشکلات عدیده اجرایی، طرحها به مرحله تکمیل، تزریق گاز و بهره برداری می رسد.

نوری نسب خاطر نشان کرد: از برکت این پروژه ها از سال ۹۴ تا بحال ۲۷ روستا شامل روستاهای ارنلر- بلجک- جگنلوی کرد- دانالوی بزرگ- دانالوی کوچک- شاطر- قره تپه - قزل داغ عجم - قزل داغ کرد - کوسج- آدغان - ماراکمی - محمد کندی - محمد آباد - علی آباد - نایب کندی (درویش کندی) - یعقوبعلی کندی کرد - ولی آباد - هاسین بزرگ - هاسین کوچک - هندور - کهریز پائین - ترکمه - تازه کند - تخته دوزی- حسوشیری -میلان به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد در اجرا رسیده و به فاز بهره برداری وارد شده اند.

وی ادامه داد: املاک دارای مجوز از دهیاری ها در این روستاها بدون مشکل نسبت به علمک زنی و اشتراک پذیری اقدام نموده و می کنند و برای روستاهایی که جدیدا" به فاز بهره برداری رسیده اند خانوارها می توانند در صورت وجود مدارک مثبته ملکی از دهیاری ها، اقدامات انشعاب زنی و اشتراک پذیری را طی کنند.

وی افزود: برای روستاهای تازه به بهره برداری رسیده نیز با وجود اکیپ پیمانکاری نصب علمک و کنتور و رگلاتور در منطقه و نبود هیچ مشکلی در این باب، مجددا اکیپ پیمانکاری دیگری اضافه خواهد شد تا از فشار تقاضای متقاضیان فعلی دارای مجوز قانونی از دهیاری ها کاسته شده و تسریع در خدمات مشترکین اتفاق بیافتد.

رئیس اداره گاز اظهار کرد: تلاش شرکت گاز این است که که در ماههای آینده ۸ روستای محور عیسی خان- حسولزگی (با پیشرفت ۹۱ درصدی اجرا)، ۵ روستای محور خرمن یری - یاریم قیه (با پیشرفت ۶۸ درصدی اجرا)، ۶ روستای محور تاتار- اینچه (با پیشرفت ۳۹ درصدی اجرا) به فاز بهره برداری برسند و این روستاها نیز از نعمت گاز بهره مند شوند.

نوری نسب همچنین از پیمان سپاری ۶ روستای موجود در محور قره خاچ -بارون خبر داد و اشاره ای به طی شدن مراحل نهایی مناقصه گذاری این محور داشتند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها