آذربایجان‌غربی از فردا، دوشنبه بارانی است

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: هوای استان از فردا، دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید، بارانی خواهد بود ولی تغییرات دمایی خاصی ایجاد نمی شود.

آذربایجان‌غربی از فردا، دوشنبه بارانی است

مهدی کریمی روز یکشنبه افزود: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی سامانه بارشی جدید که از روز دوشنبه وارد استان می‌شود، فعالیت ضعیفی خواهد داشت ولی کل استان را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به احتمال وزش باد به همراه بارش باران طی روزهای آتی اضافه کرد: لازم است شهروندان به نکات ایمنی در راستای جلوگیری از بروز خسارت بر اثر باد توجه داشته باشند.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مرکز استان بین صفر و ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و شهرستان چالدران با سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر آذربایجان‌غربی گزارش شد.

وی اضافه کرد: خروج سامانه بارشی در استان ریزش هوای سرد را در پی داشت و با توجه به این امر، احتمال بارش برف در ارتفاعات طی آخر هفته دور از انتظار نیست.

آذربایجان‌غربی استانی در شمال غرب کشور با سالانه ۴۰۰ میلیمتر باران است.سردشت پربارش ترین شهر استان با سالانه ۱۰۰۰ میلیمتر باران است.

این استان درهفته گذشته شاهد بارشهای مستمری بوده که این بارشها در شمال استان موجب بروز سیل در برخی روستاهای شمالی شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها