پیش بینی تولید ۷.۵ میلیون قطعه انواع کپور ماهیان در آذربایجان غربی

مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی از آغاز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی (کپورماهیان) در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت خبر داد.

پیش بینی تولید ۷.۵ میلیون قطعه انواع کپور ماهیان در آذربایجان غربی

محمد باقر قریشی، امروز ۲۴ خرداد در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا همه ساله به منظور حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان منابع آبی استان انواع کپور ماهیان از جمله کپور ، فیتوفاک ، بیگ هد و آمور در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت تکثیر و در دریاچه های پشت سدهای استان و سایر منابع رهاسازی می شود.

قریشی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال جاری در این مرکز ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه انواع کپور ماهیان تکثیر و پرورش یابد، اظهار کرد: این بچه ماهیان بعد از طی ۵ ماه دوره پرورش و رسیدن به اوزان ۱۰گرم در ده منبع آبی استان و منابع آبی استان های همجوار و بیش از ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی و استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سطح استان رهاسازی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: امسال سقف تولید لارو از ۳۴ میلیون قطعه به ۳۵ میلیون قطعه افزایش یافته و هدف تنوع بخشی به گونه های ماهیان اقتصادی در سال جهش تولید است.

این مسئول اضافه کرد: تولیدات آبزیان استان علاوه بر مصرف داخلی ، مازاد تولید به استان های همجوار و کشورهای همسایه از جمله عراق ، نخجوان و ارمنستان صادر می شود و برآورد می شود در سال جاری یک میلیون دلار از محل صادرات آبزیان عاید کشور شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها