در سال‌۹۷‌؛

تصادفات جاده‌ای سیستان و بلوچستان جان ۸۸۸ نفر را گرفت

‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳ هزار و ۷۷۲ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داده که ۶۱۱ فقره آن منجر به فوت شده است.

تصادفات جاده‌ای سیستان و بلوچستان جان ۸۸۸ نفر را گرفت

علی خانقایی در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان با بیان اینکه ۸۸۸ نفر سر صحنه تصادف جان خود را از دست دادهاند افزود: محور ایرانشهر -چابهار (پل سرباز) با ۴۷۸ فقره تصادف، نیکشهر - ایرانشهر با ۲۳۷ فقره و زاهدان - خاش با ۲۰۹ فقره تصادف در رتبه اول تا سوم از لحاظ بیشترین آمار تصادف جاده‌ای قرار دارند.

خانقائی با بیان اینکه ۷۴ درصد تصادفات جاده‌ای درفاصله ۵۰ کیلومتری شهرها و مراکز جمعیتی رخ می‌دهد گفت: تشویق سرمایه گزاران جهت احداث مجتمع خدمات رفاهی، اجرای خط کشی استروژن طولی و عرضی در فواصل معین به منظور جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان، ساماندهی راه‌های دسترسی و نصب دوربین‌های ثبت سرعت، در کاهش تصادفات مؤثر است.

وی افزود: ایمنی سازی تردد احشام با نصب گردنبند شبرنگ، نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی، کنترل و بازدید جاده‌ای وسایط نقلیه عمومی، تأمین خودرو گشت نامحسوس برای پلیس راه، ارتقا ایمنی راکبان موتور سیکلت و وانت بارها از طریق آموزش و توزیع اقلام ایمنی و ایمن سازی فیزیکی و انجام اقدامات آموزشی در مدارس، از جمله اقداماتی است که جهت کاهش تصادفات و آرام سازی ترافیک در محورهای مواصلاتی استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

در ادامه جلسه منصور بیجار سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از تحلیل مؤثری که بر روی تصادفات و حوادث جاده‌ای صورت گرفته است گفت: برای رسیدن به عملکرد مطلوب نیاز به تلاش بیشتری است که با بررسی داده‌های آماری می‌توانیم برای رسیدن به آن تلاش کنیم. همچنین باید از ظرفیت‌هایی مثل آموزش و پرورش، صدا و سیما و فضای مجازی، در راستای بالا بردن فرهنگ ایمنی و ترافیک استفاده شود تا با یک برنامه‌ریزی طولانی مدت به نتایج مطلوبی دست یابیم.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها