ناو جدید اعزامی آمریکا به خلیج فارس را بشناسید/ یو اس اس آرلینگتون چه ماموریتی دارد؟

آرلینگتون جزو مهمی از نیروهای اعزامی ارتش آمریکا جهت پشتیبانی از نیروهای جنگی است. از جمله وظایف این ناوگروه حمل و نقل خودروهای جنگی، کشتی‌های جنگی و فرود هلی کوپترهای پایگاه‌های آمریکا است.

ناو جدید اعزامی آمریکا به خلیج فارس را بشناسید/ یو اس اس آرلینگتون چه ماموریتی دارد؟

به گزارش خبر فوری ، پنتاگون در پی درخواست فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که در اثر ادعای دولت ترامپ مبنی بر تجهیز نیروهای نیابتی درعراق و سوریه از سوی ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی، آتش‌بار ضد موشکی و ناو جدید به خلیج فارس اعزام می‌کند.

طبق گزارش‌های پنتاگون قرار است ناو جنگی یواس‌اس آرلینگتون که پیش از این برای انتقال هواگرد و وسایل نقلیه آبی‌خاکی استفاده می‌شود به ناو هواپیمابر یواس‌اس آبراهام لینکلن بپیوندد.

به گفته مقامات، این موارد اعزام ناو جدید برخی از درخواست اصلی فرماندهی مرکزی ارتش در آخر هفته گذشته بود و این درخواست پس از آن مطرح شد که دولت ترامپ مدعی شد اطلاعات جدیدی مبنی بر اینکه ایران در حال تجهیز نیروهای نیابتی در عراق و سوریه، برای حمله به نیروهای آمریکایی است، در اختیار دارد.

یو اس اس آرلینگتون را بیشتر بشناسید

یواس‌اس آرلینگتون (LPD-24) یک کشتی است که طول آن ۶۸۴ فوت (۲۰۸ متر) می‌باشد. این کشتی در سال 2010 ساخته شد. این یک ناو بزرگ آمریکایی مدل سن آنتونیو است(هشتمین نمونه ساخته شده از این کلاس است) که متعلق به نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا بوده و به علت حضور پنتاگون در منطقه آرلینگتون ویرجینیا و محل حادثه تروریستی 11 سپتامبر به این نام نامگذاری شده است.

ساخت بدنه این ناو در سال 2008 آغاز شد و در مارس سال 2013 هم از آن رونمایی گردید. خانم رامسفیلد (همسر وزیر دفاع سابق آمریکا) اسپانسر این ناو بوده است. این ناو چند سالی است که مشغول انجام ماموریت شده است.

آرلینگتون جزو مهمی از نیروهای اعزامی ارتش آمریکا جهت پشتیبانی از نیروهای جنگی است. از جمله وظایف این ناوگروه حمل و نقل خودروهای جنگی، کشتی‌های جنگی و فرود هلی کوپترهای پایگاه‌های آمریکاست.

ماموریت ناوگروه‌های سبک سن آنتونیو معمولا در منطقه دریای سرخ، سومالی وهائیتی بوده اما آرلینگتون قرار است در حوزه خلیج فارس فعالیت داشته باشد.

سابقه حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس

نگاهی به سابقه حضور ناوگان آمریکا در خلیج فارس نشان می‌دهد که در طول30 سال گذشته ناوگان نیروی دریایی ارتش آمریکا حضور مستمری در خلیج فارس داشته و در این بین ناوهای هواپیمابر آن نیز جز مواردی معدود که برای تعمیر و اورهال به آمریکا اعزام شده‌اند از این حضور مستمر مستثنی نبوده‌اند. از سرگیری فعالیت ناوگان پنجم ارتش ایالات متحده در بحرین از سال 1995 خود گویای این امر است. چه اینکه حضور نیروهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس از سال 2001 به بعد به دلیل جنگ‌های عراق و افغانستان پررنگ‌تر هم شده است.

در یک دهه گذشته همواره ناوهای هواپیمابر آمریکایی در خلیج فراس حضور داشته‌اند و طولانی ترین غیبت این ناوها مربوط به سال 1397 است که طی آن پس از خروج ناو تئودور روزولت در 29 فروردین سال 97 از خلیج فارس، تا دی ماه همان سال هیچ ناو هواپیمابری به خلیج فارس اعزام نشد تا اینکه در اول دیماه سال 97 ناو هواپیمابر جان سی استینس همزمان با رزمایش نیروی زمینی سپاه در خلیج فارس وارد این منطقه شد.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    0

    لطفاً تصلاح کنید این ناو هواپیما بر نیست فقط قابلیت حمل هلیکوپتر و در مواردی خاص حمل f-35 عمود پرواز را دارد

    نظرات شما -
    • جابر
      0

      هراشغالی هست چه فرقی میکنه تو هم گیر دادی هواپیما بر نیست

  • ناشناس
    0

    اگر با خدا صداقت داشته باشیم تردید نکنیم که همیشه پیروز خواهیم شد --- اگر خدا شناس یکتا پرست باشیم و رفتار و گفتار و پندار خود را در باره ی دین و مذهب و زندگی آنگونه که خداوند در بایدها و نبایدها و هشدارها و نویدهای قرآن از ما خواسته است تنظیم کنیم و حد مرزهای شناختهای فرهنگ دین داری قرآنی را در احکام و اعتقادات دینی و مذهبی رعایت نماییم و حاکمان ما در رفتار با مردم اجرای عدل و انصاف را وظیفه ی خود بدانند تردید نکنیم که خداوند ما را پیروز خواهد کرد و قدرتمند ترین ناوها و سلاحهای پیچیده و نیروهای مستکبران ستم پیشه ی جهانخوار را سرکوب و خوراک کوسه های دریا و جانوران درنده دشت و صحرا خواهد ساخت.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      جانم فدای رهبر

    • رضا
      0

      خدا شفات دهد

    • علی
      0

      واقعا خدا شفاتون بده

  • علی سلیم
    0

    توصیه میکنم اگه ناو رابا نیت جنگ فرستادن با دقت تمام زوایای ناو رو نگاه کنند و باهاش عکس سلفی بگیرن چون با کوچکترین لغزش در این باتلاق برای همیشه نابود خواهد شد .نصرمن الله و فتح قریب

  • محمد
    0

    اگه راس میگن حمله کنن ببینن بچه های خراسان به خصوص بروبچ اسفشاد چیکارشون میکنن

    نظرات شما -
    • باقر
      0

      مگه ترامپ بابات که منفی میدی

  • ناشناس
    0

    سلام كاري ندارم گرونيه درامد كمه تهريم زياده ولي ما بيدي نيستيم با اين بادا بلرزيم ما مردمانمون نانجيب نيستن هميشه باهم بودن باهممم ميمونن مردم ايران فقط كافيه فوت كنن خليج فارس سونامي ميشه براشون ??آذر بايجان آيخدي انقلابا دايخدي ??. فقط منتظر اشارتيم آقا جانم فدات ????????????????????????????????????

    نظرات شما -
    • داش علی
      0

      تواول برو رو املات کار کن آبرومون بردی نمیخواد بری زیر تانک

  • ف.ص
    0

    اجازه بدین بعد از غرق شدن هردوشون نظر کوسه های خلیج فارسمونو میپرسیم که از این دوتا ناو کدومش بهتر و بزرگتر و قویتر بودن بعد به اطلاع بقیه میرسونیم

  • کاوه
    0

    کمتر ازیکساعت این دوناو رابه قعر جهنم خواهیم فرستاد

  • میثم
    0

    بی صبرانه منتظر انهدام ناوگان آمریکا هستم

  • morteza
    0

    خانم رامسفلد پشتیبان مالی این ناو بود ... اونوقت مسیولین ما پول ها رو یا ویلا میسازند یا انتقال میدن به آقا زاده هاشون

  • ناشناس
    0

    خلیج فراس؟!!! دو خط چیزی هم مینویسید خودتون دوباره یه نگاهی بکنید.

  • جواد
    0

    ترامپ اسباب بازیهایش را باید فورا" ازخلیج فارس خارج کند وگرنه سرنوشتی شو متر از صحرای طبس درانتظار آنهاست

  • محمد
    0

    خلیچ فارس تفریگاه نظامیان پنتاگون هزینه های سفر هم از جیب مبارک شیوخ عرب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها