هشدار سازمان هواشناسی ؛ احتمال وقوع سیل وجود دارد

سازمان هواشناسی اعلام کرده در بسیاری از نقاط کشور شاهد بارش باران و تگرگ خواهیم بود که در برخی مناطق خطر سیلاب و صاعقه نیز وجود دارد.

هشدار سازمان هواشناسی ؛ احتمال وقوع سیل وجود دارد

به گزارش خبر فوری ، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به ورود سامانه‌ای بارشی از پنجشنبه از غرب کشور بارش بصورت رگبار باران گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود، در ضمن با افزایش ناپایداری فصلی جو، احتمال وقوع تگرگ و سیلاب ناگهانی در دره‌ها ومناطق کوهستانی وجوددارد. لذا به هموطنان عزیز در این مناطق توصیه می‌شود احتیاط لازم را در عبور و توقف از مناطق کوهستانی به عمل آورند.

در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، ارتفاعات کرمان وشمال خراسان رضوی وجمعه در اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، زنجان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات کرمان و دامنه‌های البرز مرکزی در شمال استان‌های تهران و البرز و قزوین شاهد این وضعیت خواهیم بود.

همچنین این سازمان در اخطاریه‌ای هشدار داد: شرایط مخاطره آمیز جوی روز جمعه پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید در استان‌های کردستان، همدان، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی و کرمانشاه و فردا جمعه بارش باران گاهی بصورت رگبار و رعد وبرق گاهی با وزش باد شدید و تندباد موقت در استان‌های اردبیل، نیمه شرقی و شمال آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان و قزوین رخ می‌دهد.

از آنجایی که احتمال رخداد سیلاب موقت و ناگهانی در مناطق کوهپایه ای و مسیل‌ها وجود دارد به هم وطنان عزیز توصیه می‌شود از رفتن به ارتفاعات و مناطقی که در معرض برخورد صاعقه وجود دارد و همچنین از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و به سازمانها و ارگان‌های ذیربط نیز توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی را به عمل آورند.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ايده پسند
    0

    چرا سازمان هواشناسي را تجهيز نمي كنيد . طبق سازمان هواشناسي جهاني WMO هواشناسي ايران در علم امنيت پرواز و شناخت پديدهاي از تمام كشورهاي خاورميانه با علم تر ومتخصص تر هست . ولي بدليل عدم آموزش در كشورهاي صاحب فناوري و تكنولوژي روز هاشناسي مانند ژاپن و بريتانيا ، كانادا ؛ امريكا ... . نياز هست ضمن افزايش حقوق و مزايا تا جذب نخبه هاي علمي علوم پايه و كامپيوتر و فرستادن به كشورها ديگر و همچنين تجهيز هواشناسي كشور به مناوري روز دنيا اين هم بايد فرستادن نخبگان جهت آموزش كامل اين ادوات پيشرفته و آوردن متخصصين خارجي . طبق نظر برنامه و بودجه . كاركنان هواشناسي كشور جزء 5 سازمان و ادرات ايران هستند كه كمترين بودجه و دريافتي دارند و كارشناسان اين سازمان توان اجاره مسكن ندارند . پس بايد به هواشناسي توجه ويژه كرد . چون سال 2018 و 2019 WMO اعلام كرده بود تغييرات اقليمي و طوفانهاي تندري كه خورشيد ، زمين و هوا باعث شدند و كره زمين بسمت گرم شدن مي رود و انسان هم اثر گذار هست لذا ما حتماً در سالهاي بعد شاهد سيلهاي مخرب و طوفانهاي خورشيدي و تندي خواهيم بود . ما تنها راهمان ضمن مدارا با اقليم ايران همچون گذشتگان خودمان بايد مديريت بشه احترام بيشتر بگذاريم به اقليم و با تجهيز و دادن بودجه مناسب باعث پيشرفت ماندگار هواشناسي باشيم چرا كه علم هواشناسي توسعه پايدار به همراه دارد . متاسفانه طبق امار حداقل سي درصد كارشناسان اين سازمان دوست دارند به ديگر سازمانها بروند و بالاي 99درصد در جذب نخبه ها و باهوش ها سازمان هواشناسي بدليل پول و امكانات ناموفق بوده . حتي جذب بشن يكي دو سال بعد از سازمان مي روند . حداقل بايد بودجه مناسب داد . بيشترين درخواست انتقال به سازمانها همچون هواپيمايي و غيره از سوي كارشناسان سازمان هواشناسي عنوان شده است .

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      اینکه باید بوجه به این ارگان اختصاص داده شود یه موضوع ولی مهمترین موضوع مدیریت این بودجه که ما ضعف شدید مدیریتی داریم اول دوم اینکه ما پول داریم اما کسی که ضرورت تشخیص بده نداریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها