کاهش هیجانات بازار باعث افت قیمت خودرو شد

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد گفت: توقف قیمت گذاری خودرو در سایت های اینترنتی و کاهش هیجانات بازار، موجب افت قیمت خودرو در روزهای اخیر شده است.

کاهش هیجانات بازار باعث افت قیمت خودرو شد

به گزارش مشهد فوری ،حمیدرضا حیدری اظهارداشت: سایت های اینترنتی مانند دیوار و شیپور که اقدام به قیمت گذاری خودرو و معاملات غیرکارشناسی آن در فضای مجازی می کردند، عامل اصلی افزایش قیمت خودرو و تنش در بازار بودند.
وی اظهار داشت: با ورود دستگاه قضایی، قیمت گذاری خودرو در سایت های اینترنتی ممنوع شد و آنها فقط مجاز به ارائه خودرو در فضای مجازی بدون درج قیمت شدند که این مهم هیجان بازار را کاهش داد و شرایط به یک ثبات نسبی رسید.
وی گفت: خودرو یک کالای تخصصی است و نمی توان در سایت های اینترنتی بر روی آن قیمت گذاشت بلکه این کالا باید توسط کارشناس و یک واحد صنفی قیمت گذاری شود تا فروشنده یا خریدار در صورت بروز مشکل در معامله بتواند از مجرای قانونی پیگیری نماید.
حیدری افزود: قیمت گذاری خودرو توسط افراد در سایت های اینترنتی باعث ایجاد رقابت بین آنها و افزایش قیمت ها شده بود، در این میان عده ای سودجو نیز به شکلی بازار خودرو را به دست گرفته بودند.
وی اظهار داشت: سایت ها محل ارائه خودرو به صورت کالای پیشنهادی است اما قیمت گذاری و انجام معامله باید در واحد صنفی انجام شود.
وی گفت: طی چند ماه گذشته عمده شکایات مردم که به اتحادیه نمایشگاه داران ارجاع داده شده مربوط به خرید و فروش خودرو در سایت است که محور آنها ارائه سندهای دو قلو، قیمتهای غیرواقعی و گرفتن بیعانه و عدم واگذاری خودرو می باشد.
588 واحد صنفی از اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو در مشهد جواز کسب دارند.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها