آخرین اخبار از قیمت بلیت اتوبوس و سواری

هرچند قیمت بلیت اتوبوس پس از ایام نوروز با کاهش ۲۰ درصدی مواجه و معادل نرخ های سال قبل محاسبه شد، درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارائه شده است‌.

آخرین اخبار از قیمت بلیت اتوبوس و سواری

در سال ۱۳۹۶ قیمت بلیت اتوبوس با افزایش قیمت مواجه نبود و در سال ۱۳۹۷ نیز قیمت‌ها به میزان ۲۰ درصد و از خردادماه افزایش یافت. با این حال در سال ۱۳۹۸ و طبق اعلام محمد اسلامی-وزیر راه و شهرسازی- قرار بر این شد که قیمت بلیت اتوبوس از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری با افزایش ۲۰ درصدی همراه شود و با اتمام این ایام به وضعیت قبل بازگردد.

با گذشت حدود ۴۵ روز از ابتدای سال جاری در حالی که قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز با افزایش ۲۰ درصدی همراه و پس از آن بر مبنای نرخ‌های سال ۱۳۹۷ محاسبه شد، اتحادیه تعاونی‌های مسافربری درخواست افزایش قیمت‌ها را ارائه داده، اتفاقی که نیازمند مجوزهای دولتی است.

احمدرضا عامری-رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری- با اشاره به اینکه درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس در سال ۱۳۹۸ به مراجع مربوط ارائه شده است، گفت: با اتمام ایام نوروز قیمت بلیت اتوبوس به وضعیت قبل بازگشت و با توجه به افزایش هزینه‌ها در حوزه حمل و نقل درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس را ارائه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هیئت دولت در رابطه با افزایش قیمت دستورالعملی را صادر کرده است، باید مراحل قانونی این موضوع طی شود و به همین دلیل نیز درخواست افزایش قیمت‌ها را ارائه کردیم.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ قیمت بلیت اتوبوس افزایش نیافت و در سال ۱۳۹۷ نیز افزایش قیمت‌ها از خردادماه کلید خورد، گفت: متأسفانه در مورد قیمت بلیت اتوبوس کم لطفی شده است و در حالی که قیمت اتوبوس سه برابر و قیمت لوازم یدکی تا چندین برابر افزایش یافته است اما شاهد عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس هستیم.

رحمت‌الله حاجی محمدعلی - رئیس اتحادیه تعاونی‌های سواری کرایه بین شهری کشور نیز با بیان اینکه نرخ سواری‌های کرایه بین شهری از ۲۵ اسفندماه با افزایش ۲۰ درصدی روبرو شد، اظهار کرد: پس از ایام نوروز قیمت‌ها در این بخش کاهش نیافته است.

وی ادامه داد: در این بخش شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی هزینه‌ها اعم از قیمت خودرو، تعمیرات و لاستیک هستیم و در عین حال با چالش خودروهای پلاک سفید مواجهیم، چراکه در این بخش نه نظارتی وجود دارد و نه نهادهای مسئول اقدام قانونی جهت برخورد با متخلفان انجام می‌دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها