عضو شورای شهر تهران تذکر داد؛

بی‌توجهی شهرداری در استقبال از ماه مبارک رمضان

سخنگوی کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به سازمان زیباسازی و سازمان‌ پارک‌ها و فضای سبز تذکر داد.

بی‌توجهی شهرداری در استقبال از ماه مبارک رمضان

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ٬ حجت نظری، عضو شورای شهر تهران به سازمان زیباسازی شهرداری تذکر داد.

متن تذکر او به شرح زیر است:
به نام خدا
با سلام خدمت همکاران؛ مهمانان و خبرنگاران عزیز
روز معلم و روزکارگر را پشت سرگذاشتیم و از صمیم قلب آرزو می‌کنم که شرایط برای تمام معلمان و کارگران سرزمینم بهتر و عادلانه‌تر از قبل باشد و از این اقشار نه در پیام تبریک و مراسم‌های سالانه، بلکه درعمل و توجه به امور و مطالبات‌شان قدردانی کنیم.
همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به همشهریان عزیز تهرانی و همه مسلمانان تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم شهرداری حداقل در روزهای نخست ماه کرامت، غفلت صورت گرفته در مورد تغییر فضاهای شهری در آغاز این ماه را جبران کند و نسبت به استفاده از طرح‌های بصری در فضاهای شهری و تامین امکانات برای این ایام اقدام کند. تقریبا در تمام کشورهای اسلامی، از چند روز پیش از آغاز ماه رمضان شهرها رنگ و بوی جشن و نشاط به خود می‌گیرند و شهر پر می‌شود از المان‌های مربوط به ماه کرامت که متاسفانه تهران از این منظر، گویی هیچ تغییری نداشته است. لذا از سازمان زیباسازی می‌خواهم نسبت به تمام مناسبت‌های مذهبی و ملی، با حساسیت جدی ورود کرده و چهره شهر را با المان‌های مرتبط آراسته کند.
در ماه مبارک رمضان، ما شاهد زیست شبانه در شهر هستیم و همین امر، شور و نشاط زیادی را وارد بسیاری از مناطق تهران می‌کند. ان‌شالله پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز با همراهی استاندار گرانقدر و نیروی محترم انتظامی بتوانیم این طرح را در برخی از مناطق تهران ادامه دهیم.

و اما یک امر مهم در خصوص اکوسیستم و پوشش گیاهی تهران و در مورد وضعیت پارک طبیعت پردیسان حائز اهمیت است. ساماندهی، بهسازی و بهره‌برداری از این پارک در ماه‌های آغازین فعالیت مدیریت شهری دوره پنجم، در تفاهم نامه‌ای به شهرداری تهران واگذار شده است. اما گویا شهرداری اقدام چندانی در این پارک انجام نداده و آنچه هم انجام شده خود محل اشکال است.
وضعیت سرویس‌های بهداشتی و امکانات اولیه در این پارک مناسب نیست و متاسفانه گویا پیمانکار فضای سبز پارک نیز توجهی به پوشش گیاهی و ارزش گیاهان بومی این پارک ندارد. احتمالا می‌دانید که بیش از 350 نوع گونه گیاهی خودرو و بومی در پارک پردیسان شناسایی شده که متوجه شدم اخیرا برخی از عوامل فضای سبز، اقدام به تخریب بخش‌هایی از این پوشش گیاهی ارزشمند کرده‌اند.

پارک طبیعت پردیسان، یک منطقه بکر و دارای پوشش گیاهی منحصر به‌فرد، در محدوده مرکزی پایتخت است و لازم است که سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران حساسیت بیشتری در مورد حفاظت از گونه‌های گیاهی این پارک داشته باشد. همچنین لازم است نسبت به تعمیر و افزایش سرویس‌های بهداشتی این پارک، افزایش روشنایی در برخی از نقاط پارک، اصلاح و ترمیم کف پوش معبر اصلی پارک و فراهم کردن شرایط برای حضور خانواده‌ها در این پارک اقدام شود و به طور جدی، ازبین بردن پوشش طبیعی گیاهی پارک از دستور خارج شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها