دو مجرم البرزی به کاشت درخت محکوم شدند

قاضی شعبه چهارم دادیاری نظرآباد دستور به کاشت نهال توسط محکومین محیط زیستی در جوار تالاب صالحیه داد.

دو مجرم البرزی به کاشت درخت محکوم شدند

در این مراسمی که با حضور اکبری فیض آبادی قاضی شعبه چهارم دادیاری نظرآباد، فرمانده و جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، ریاست اداره منابع طبیعی و مجموعه همکاران منابع طبیعی شهرستان در جوار تالاب صالحیه شهرستان نظرآباد برگزار شد دو تن از محکومین آسیب رسان به طبیعت با دستور قاضی اکبری فیض آبادی اقدام به خرید و کاشت ۶۰ اصله نهال غیر مثمر نمودند.

این قاضی حامی و دوستدار طبیعت و محیط زیست با اشاره به اینکه اجرای این چنین محکومیت‌هایی بهترین راه مقابله با افراد خاطی و محکوم در این زمینه است گفت: این روش جایگزین مناسبی برای صدور حکم حبس برای خاطیان و محکومین در این زمینه است.

همچنین در این مراسم مقرر گردید که یکی از این محکومین به حفاظت و نگهداری از این ۶۰ اصله نهال در مدت تعیین شده پرداخته و اداره منابع طبیعی شهرستان نیز به نظارت مستمر و گزارش به قاضی اکبری فیض آبادی در این زمینه اقدام نماید.

نکته جالب در این مراسم که با جلسات متعدد کارشناسی با مجموعه دادگستری و قضات شهرستان صورت گرفت استقبال خوب محکومین از این گونه احکام بود که این افراد اعلام کردند که به طور مستمر و با اعمال نظریات کارشناسان اداره منابع طبیعی شهرستان از این درختان حمایت و محافظت خواهند کرد.

در ادامه این مراسم از بوستان روستایی صالحیه که در اسفند ماه سال گذشته به مناسبت هفته منابع طبیعی در این روستا و در جوار تالاب صالحیه توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان احداث گردیده بود بازدید به عمل آمد که قاضی اکبری فیض آبادی از مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بابت حفاظت از اراضی ملی و انفال و نیز توسعه فضای سبز و مقابله با بیابان‌زایی و ریزگردها قدردانی و تشکر بهعمل آورد.

در انتها مهندس سیفی ریاست اداره منابع طبیعی شهرستان نیز بابت حمایت‌ها و پیگیری‌های مجموعه دادگستری شهرستان به خصوص این قاضی محترم تقدیر و تشکر و اعلام نمود که مجموعه منابع طبیعی شهرستان پیگیر و پذیرای این چنین احکامی است که تاثیر شایانی در ترویج فرهنگ منابع طبیعی و تبدیل آن به فرهنگ عمومی دارد.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها