توضیحات محیط زیست در مورد علت صدور احداث مجور ساخت سد لاسک

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت:این سازمان راهی جز صدور مجوز برای احداث سد لاسک نداشت و این مجوز با درنظر گرفتن الزامات زیست محیطی بود.

توضیحات محیط زیست در مورد علت صدور احداث مجور ساخت سد لاسک

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با صدور مجوز ساخت سد لاسک استان گیلان اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای طرح احداث سد مجوز را صادر کرد .

وی افزود: مشکل شمال آلودگی آب های زیر زمینی به دلیل استفاده بی رویه از کود و سموم است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمانی که آب های زیرزمینی آلوده باشند وزارت نیرو برای تامین آب شرب با مشکل رو به رو می شود به همین دلیل مجبور به ساخت سد می شود.

وی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز برای تامین آب شرب مردم منطقه نمی تواند با اجرای این طرح مخالفت کند و بگوید جنگل بماند و این طرح اجرا نشود.

تجریشی در ادامه تصریح کرد: مشاوران محیط زیستی به اثرات زیست محیطی احداث طرح سد لاسک آگاه هستند اما اگر ارتفاع سد را کاهش دهند و جنگل ها را با دست بکارند می توان تاثیرات احداث این سد را به حدقل رساند.

وی افزود: زمانی که صحبت از ارزیابی زیست محیطی می شود به این معنی است که باید برای اجرای طرح ها گزینه های مختلفی ارائه شود که گزینه ها کمترین خسارت را به محیط زیست وارد کند .

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمانی که گزینه ها برای اجرای طرح ها ارائه شد وزارت نیرو باید در این زمان عنوان کند چه که اقداماتی برای کاهش خسارت ها وپیامدهای انجام خواهد داد .

وی ادامه داد: برای این که آب های زیر زمینی و تالاب کمتر آلوده شوند باید فاضلاب های روستایی و شهری را فعال کند .

تجریشی بیان کرد: سیاست سازمان حفاظت محیط زیست پروژه های سد سازی را تعین تکلیف کند. با بسیاری از طرح های سد سازی در شمال کشور مخالف هستیم چرا که راهکارهای دیگری برای تامین آب وجود دارد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست راهی جز صدور مجوز برای احداث سد لاسک نداشت اما این مجوز با در نظر گرفتن الزامات زیست محیطی بود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نمی توانیم بگوییم هیچ سد و یا فعالیتی خوب یا بد است. برای فعالیت هایی که بد هستند هیچ گونه مجوزی صادر نمی شود اما برخی از فعالیت هایی که مجوز برای آن ها صادر می شود با الزمات زیست محیطی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها