تفکیک وزارت صمت حداقل یک سال از وقت دولت را می گیرد

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه با تشکیل وزارت بازرگانی، واردات بدون توجه به نیازهای کشور صورت می‌گیرد، گفت: دعوای تفکیک، ایجاد معاونت‌ها و تعیین مدیران حداقل یکسال از وقت دولت را می‌گیرد.

تفکیک وزارت صمت حداقل یک سال از وقت دولت را می گیرد

به گزارش خبر فوری ، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره موضوع تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و احیای وزارت بازرگانی گفت: تفکیک وزارت صمت و به دنبال آن تشکیل وزارت بازرگانی در یک سال گذشته بارها به مجلس فرستاده شده است. چندین بار رئیس جمهور و آقای جهانگیری برای این موضوع در مجلس حضور یافتند. جلسات غیرعلنی هم در این خصوص تشکیل شد. اما هر دفعه مجلس رأی منفی به آن داده است.

وی افزود: در جلسه غیرعلنی مجلس درخصوص تفکیک وزارت صمت بنده به عنوان مخالف لایحه صحبت کردم زیرا تشکیل وزارت‌خانه جدید بعد از ادغامی که هزینه‌های زیادی برای کشور داشت، مستلزم چند صد میلیارد تومان هزینه مجدد است.

وی ادامه داد: از طرفی ما در قانون پیش‌بینی کردیم امر واردات بخش صنعت با اجازه وزارت صنعت و بخش کشاورزی با اجازه وزارت جهاد تسریع شود. اما با تشکیل وزارت بازرگانی، واردات محصولات خارجی بدون توجه به نیازهای کشور، از ثبت سفارش تا صدور مجوز توسط این وزارت‌خانه جدید خواهد بود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ تصریح کرد: برای مثال وزارت صنعت اعلام می‌کرد به اندازه کافی در کشور فلز وجود دارد، شما وارد نکنید اما وزارت بازرگانی وارد می‌کرد و کارخانه‌های ما تعطیل می‌شد. علاوه بر این دو مساله، در حال حاضر تنها دو سال به پایان کار دولت باقی مانده است و تشکیل وزارت‌خانه جدید در این بازه زمانی امکانپذیر نیست.

پورمختار خاطر نشان کرد: دعوای تفکیک، ایجاد معاونت‌ها، تعیین مدیران و تقسیم امکانات و اختصاص ساختمان حداقل یکسال از وقت دولت را می‌گیرد. بنابراین من معتقدم با شرایط کنونی وزارت صنعت، معدن و تجارت کار بهتر پیش خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری فارس

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • پ ج
    0

    دولت شش سال وقت داشت چه غلطی کرد جز فروختن مفتی هسته ای و پوشک ها به امریکا و حالا هم امریکا؟؟؟ شش سال وقت ازاد داشت جز فحش دادن به دولت قبلی و انداختن تقصیر ها به گردن رهبری هیچ کاری نکرد. وزارت صمت و ..... این چند سال تنها کاری که کرد برشکست کردن کارخانه ها ی داخلی بود بواسطه ی واردات بی جهت از اروپا و ..... امیدوارم تا دوسال اینده دولت وقت نکنه هیچ کاری بکنه.

  • کاربر ناشناس
    0

    دولت از بس ببکار زده تو کار تفکیک وزارت خونه ها!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها