رشد چشمگیر تولید فولاد ایران و جهان

آمار انجمن فولاد جهان

رشد چشمگیر تولید فولاد ایران و جهان

تولید فولاد خام جهان در سه ماه نخست سال میلادی جاری به ۴۴۱.۱ میلیون تن بالغ شد که ۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ رشد داشت. آسیا طی این مدت ۳۱۲.۹ میلیون تن فولاد تولید کرد که هفت درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود. تولید اتحادیه اروپا با دو درصد کاهش، ۴۲.۳ میلیون تن و تولید آمریکای شمالی با چهار درصد افزایش، ۳۰.۷ میلیون تن بود.

ایران در مارس ۲.۲۳۵ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با ۱.۸۶۶ میلیون تن در مارس سال میلادی گذشته، ۱۹.۷ درصد رشد نشان داد. همچنین تولید ایران در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ به ۶.۲۲۳ میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷.۱ درصد بالاتر بود.

چین که بزرگترین فولادساز جهان است، در مارس ۸۰.۳ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۱۰ درصد بر مبنای سال به سال رشد داشت. تولید هند با یک درصد کاهش، به ۴.۹ میلیون تن رسید و ژاپن ۹.۱ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به مارس سال ۲۰۱۸ تغییری نداشت. تولید فولاد خام کره جنوبی با ۲.۸ درصد افزایش، ۶.۳ میلیون تن بود.

در اتحادیه اروپا، ایتالیا ۲.۳ میلیون تن فولاد خام در مارس تولید کرد که ۰.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ کاهش داشت داشت. تولید فرانسه با ۲.۳ درصد افزایش، ۱.۴ میلیون تن بود و اسپانیا ۱.۴ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۵.۹ درصد رشد سالانه نشان داد.

آمریکا در مارس ۷.۸ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۵.۷ درصد رشد سالانه داشت.

تولید فولاد ترکیه در مارس به سه میلیون تن رسید که ۱۱.۷ درصد در مقایسه با مارس سال ۲۰۱۸ کاهش داشت.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها