۴۶ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارات وارد شده به اشتغال مددجویان سیل زده

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) گفت: ۴۶ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارات وارد شده به اشتغال مددجویان سیل زده است.

۴۶ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارات وارد شده به اشتغال مددجویان سیل زده

حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مددجویان کمیته امداد در جریان سیل آسیب دیده‌اند.

وی با بیان اینکه در جریان این سیل ۵ هزار طرح اشتغال کلی و جزئی خسارت دیده است، افزود: ۴۶ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارات وارد شده به اشتغال مددجویان است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: برای جبران این خسارات دو اقدام فوری و مدت دار در دستور کار کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

عبدالملکی گفت: در جریان اقدامات فوری یک هزار تن خوراک دام بین آسیب دیدگان خوزستانی توزیع شد.

وی با بیان اینکه از وزارت جهاد کشاورزی ۲ هزار و ۵۰۰ تن خوراک دام برای توزیع در میان دامدارانی که در جریان سیل آسیب جدی دیده‌اند درخواست شده است، گفت: ارزیابی دقیق خسارات وارد شده از اولین روز‌های وقوع سیل در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بخشی از خسارات به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود و بقیه خسارات از طریق کمک‌های دولتی و سایر دستگاه‌های حمایتی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز خسارات به صورت وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود، ادامه داد: طی چند روز گذشته ۱۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات وارد شده به استان‌های سیل زده پرداخت شد.

عبدالملکی با بیان اینکه همکاران ما در بیمه در حال برآورد خسارت وارده برای جبران هستند، افزود: بعد از وقوع سیل کمک‌هایی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سپاه و بسیج به مناطق سیل زده ارسال شد که مددجویان کمیته امداد در اولولیت توزیع قرار دارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مکاتبه‌ای با رئیس جمهور انجام شده است که بر مبنای آن وام‌های دولتی و بانکی مجری طرح‌های اشتغال در مناطق سیل زده توسط بانک مرکزی امهال شود.

عبدالملکی با بیان اینکه ما می‌توانیم برای جبران خسارات طرح اشتغال وام مجدد پرداخت کنیم و در این زمینه هیچ محدودیتی نداریم، تصریح کرد: اصل اساسی ما این است که همه خسارات‌ باید جبران شود و ما در این زمینه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    همه برای دو میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی آماده شده اند عجب اوضاعی داریم!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها