سیل ۴۳ میلیارد تومان به کشاورزان استان آذربایجان غربی خسارت زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سیل اخیر ۴۳ میلیارد تومان به محصولات زراعی استان خسارت وارد کرده که هنوز برای خسارت دیدگان کارهای جبرانی صورت نگرفته است.

سیل ۴۳ میلیارد تومان به کشاورزان استان آذربایجان غربی خسارت زد

رسول جلیلی با اشاره به خسارت وارد شده به کشاورزان آذربایجان غربی در بارشهای فروردین ماه اظهار داشت: سیل 43 میلیارد تومان به محصولات زراعی استان خسارت وارد کرده که سازمان جهاد کشاورزی این استان منتظر دستور ستاد مدیریت بحران کل کشور است تا جبران خسارات صورت گرفته انجام شود.

وی افزود: در چند روز اخیر شاهد بارش برف و باران و برودت هوا در سطح استان هستیم ولی خوشبختانه کاهش دما رخ نداده و سرما زدگی به محصولات کشاورزی هنوز نمایان نشده است.

جلیلی گفت: کاهش دما فقط در سه شهر استان از جمله چالدران، ماکو و اشنویه مشاهده شده که خسارت چندانی در چالدران پیش بینی نشده است ولی انتظار می‌رود برودت هوا به ماکو و اشنویه خسارت وارد کند که در روز 4 اردیبهشت نمایان می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی هوا شناسی که صورت گرفته انتظار می‌رود با 3 درجه کاهش دما رو به رو شویم و اگر این هوا به استان حاکم شود خسارت درختان هسته دار از جمله هلو، شلیل، آلو، آلبالو و سیفی جات، سبزی‌ها،نهال‌ها و میوه‌های دانه دار مانند انگور، گلابی، گردو را هدف گرفته است.

وی تصریح کرد: به کشاورزانی تحت پوشش بیمه که بر اثر سیل و کاهش دمای چند روز اخیر خسارت وارد شده است، بیمه جبران این خسارت‌ها را برای زارعان جبران خواهد کرد.

منبع: تسنیم

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها