هشدار نسبت به عواقب مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به عواقب مصرف قارچ‌های خودرو هشدار داد و گفت: مصرف قارچ‌های سمی خودرو در طبیعت گاهی مرگ افراد را در پی دارد.

هشدار نسبت به عواقب مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت

محمدعلی دریک در سخنانی گفت: با توجه به اوضاع جوی و بارندگی‌های اخیر در فصل بهار، رویش قارچ خود رو به صورت طبیعی افزایش یافته و برخی از افراد ممکن است از این قارچ‌ها به صورت خوراکی مصرف کنند و یا افرادی برای تأمین معاش اقدام به چیدن و فروش قارچ کنند.

وی با تأکید بر اینکه تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی بر اساس ظاهر برای اغلب افراد دشوار و بلکه ناممکن است، گفت: در واقع معیار تشخیص دقیقی بر اساس ظاهر وجود ندارد و متأسفانه بخشی از قارچ‌هایی که در طبیعت بوده و افراد استفاده می‌کنند سمی هستند و موجب مسمومیت در افراد می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ بر اثر مصرف قارچ‌های غیرخوراکی و خودرو است، به مردم توصیه کرد که از قارچ‌های خود رو و فله‌ای استفاده نشود و مردم از قارچ‌های دارای بسته‌بندی مشخص و دارای مجوز بهداشتی استفاده کنند.

دریک در خصوص علائم مسمومیت گوارشی ناشی از مصرف قارچ‌های سمی گفت: اسهال، استفراغ و درد شکم از علائم این نوع مسمومیت است و این علائم معمولاً ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف ظاهر می‌شود که باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند، زیرا که مصرف اینگونه قارچ‌ها گاهی موجب مرگ افراد می‌شود.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها