سیل ۳۹۹ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: خسارت وارده سیل به بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی بیش از ۳۹۹ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.

سیل ۳۹۹ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت زد

غلامرضا قوسی اظهار کرد: سیل فروردین ماه ۹۸ به بیش از پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان‌جنوبی خسارت وارد کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خسارت وارده سیل به بخش کشاورزی بیش از ۳۹۹ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود، بیان کرد: بیشترین میزان خسارت‌ها به بخش باغات با بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار با مبلغی بالغ بر ۳۱۶ میلیارد تومان بوده است.

قوسی ادامه داد: پس از باغات بیشترین خسارت به ترتیب به منابع آبی با مبلغی بالغ بر ۶.۳۸ میلیارد تومان، بخش زراعی با مبلغی بالغ بر ۶.۲۹ میلیارد تومان و در نهایت سایر بخش‌ها از جمله دام، طیور، شیلات و آبزیان و تأسیسات با مبلغی بالغ بر ۸.۱۴ میلیارد تومان وارد گردیده است.

وی افزود: بیشترین خسارات وارد شده به بخش کشاورزی شهرستان سرایان وارد شده و پس از آن شهرستان‌های فردوس، زیرکوه و بشرویه بیشترین خسارت را داشته‌اند.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: سیل همچنین خسارت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی به بیش از ۲۶۷ رشته قنات وارد و مقرر گردیده قنواتی که ۱۰۰ درصد خسارت دیدند، در اسرع وقت با مشارکت مردم و پیمانکاران بازگشایی، مرمت و لایروبی شوند.

قوسی اظهار کرد: بیش از هزار و ۶۰۰ قطعه طیور و نزدیک به ۶۳۷ رأس دام نیز در سیلاب تلف شدند که البته میزان خسارت‌ها در این مرحله هنوز نهایی نشده است و همچنین دام‌های تلف شده با هماهنگی اداره کل دامپزشکی و صندوق بیمه جمع‌آوری و دفن شدند

وی از از اطلاع رسانی‌های به موقع صدا و سیما برای وقوع سیل قدردانی و یادآور شد: به همت مسئولان و مشارکت مردم با اقدامات پیشگیرانه میزان خسارات سیل به حداقل رسید

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق کشاورزان و جامعه هدف کشاورزی تمام تلاش خود را برای پیشگیری و کم کردن خسارت به کشاورزان، تولید کنندگان و بهره‌برداران بخش بزرگ کشاورزی خراسان‌جنوبی انجام دادیم.

قوسی بیان کرد: کلیه مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان نیز در ایام بارندگی فروردین‌ماه آماده‌باش و در خدمت مردم خراسان‌جنوبی و به ویژه کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی بوده‌اند.

وی ادامه داد: آگاه‌سازی عمومی از طریق پیامک و حضور مروجین برای اطلاع رسانی از خسارات سیل به بهره‌برداران استان در راستای اقدام پیشگیرانه قبل از بارندگی و یا حضور کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در سامانه‌های آبگیری، سدها و بند سارهای سطح استان انجام شده است.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها