۶ رأس از گوزن‌های مرال‌ پارک سیاهداران تالش تلف شدند

رئیس حفاظت محیط زیست تالش از تلف شدن ۶ رأس گوزن مرال در پارک سیاهداران تالش خبر داد و گفت: تحقیقات لازم درباره علت یا علل مرگ مرال‌ها در حال انجام است.

۶ رأس از گوزن‌های مرال‌ پارک سیاهداران تالش تلف شدند

عارف شادکام با اشاره به تلف شدن 6 رأس از گوزن‌های مرال پارک سیاهداران تالش اظهار داشت: علت یا علل مرگ مرال‌های این پارک در دست بررسی است بنابراین به محض مشخص شدن علت مرگ، مراتب از طریق دامپزشکی اطلاع رسانی ‌می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش با بیان اینکه روند مرگ مرال‌ها از روزهای گذشته آغاز شده است عنوان کرد: در روزهای گذشته نیز 4 راس گوزن مرال به دلایل نامشخصی در پارک سیاهداران تالش تلف شدند که با ادامه این جریان هم‌اکنون تعداد گوزن‌های تلف شده به 6 رأس رسیده است.

شادکام انجام تحقیقات کارشناسی برای مشخص شدن علت دقیق مرگ گوزن‌های مرال را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد:‌ با ادامه جستجو در داخل محوطه نگهداری مرال‌ها در پارک سیاهداران،‌ لاشه دو رأس مرال ماده دیگر پیدا شد که مجموعاً تعداد تلفات در این سایت به 5 مرال ماده و یه نر رسید.

وی به حضور دامپزشک شبکه دامپزشکی شهرستان تالش در پارک سیاهداران تالش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر لاشه‌های مرال‌های تلف شده معاینه و بازدید شدند علاوه بر این‌ها بر روی یک لاشه نیز توسط تیم دامپزشکی عملیات کالبد شکافی و نمونه‌برداری انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از معدوم کردن لاشه‌ مرال‌های تلف شده با رعایت کلیه ضوابط خبر داد و ابراز داشت: تیم دامپزشکی شبکه دامپزشکی تالش از مرال‌های موجود در سایت سیاهداران خون‌گیری به عمل آورده و ضمن تزریق واکسن‌های مورد نیاز،‌ مراحل کنه زدایی را انجام داد.

شادکام با تأکید بر اینکه سایت سیاهداران تالش توسط حفاظت محیط زیست و شبکه دامپزشکی این شهرستان کاملاً تحت کنترل است اظهار داشت:‌ با انجام آزمایشات و بررسی‌های لازم و به محض مشخص شدن علت مرگ مرال‌ها،‌ مراتب دقیق آن از طریق دامپزشکی به اطلاع عموم خواهد رسید.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها