سرقت گوشی و زورگیری برای تهیه غدای کارتن خواب ها

رئیس کلانتری مرزداران از دستگیری چهار زورگیر نوجوان با انگیزه ای عجیب خبر داد.

سرقت گوشی و زورگیری برای تهیه غدای کارتن خواب ها

سرهنگ علی آقا طیبی در تشریح این خبر بیان داشت: ساعت چهار بامداد روز گذشته ماموران گشت کلانتری در جریان سرقت از مردی در حال جمع آوری ضایعات بوده است قرار گرفتند.

وی ادامه داد:این مالباخته مدعی بود در حال جمع آوری ضایعات بوده است که چهار جوان سوار بر خودروی ۴۰۵ به وی نزدیک شده و یک نفر از آنان پس از پیاده شدن با استفاده از سلاح سرد تهدیدش کرد که باید گوشی را تحویل بدهی که مجبور شدگوشی اش را بدهد.

این مقام انتظامی افزود: سریعا با اعلام این گزارش شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار تیم عملیات گشت کلانتری قرار گرفت و با توجه به اطلاعات به دست آمده از نحوه سرقت و همچنین خودروی به کار رفته حین سرقت تلاش های پلیسی به جریان افتاد در حالیکه در کمتر از نیم ساعت بعد از این موضوع خبری مشابه به همان شکل بار دیگر به واحدهای گشت کلانتری گزارش شد.

سرهنگ طیبی در ادامه گفت: ماموران با متوجه شدن محل های ارتکاب جرم که حوالی بزرگراه یادگار امام بوده است سریعا وارد عمل شدند و خودروی سارقان را شناسایی کردند .

با مشاهده خودرو ماموران دستور ایست صادر کردند که توجهی نکردند که پس از شلیک ۱۵ تیر و ۱۰ دقیقه تعقیب و گریز نهایتا متوقف و نفرات دستگیر شدند.

و هر چهار نفر که نوجوانانی فاقد سابقه کیفری بودند به کلانتری دلالت داده شدند و متهم اصلی پرونده نوجوان ۱۷ ساله ای بود که پدرش فرد ثروتمندی بود و دیگر متهمان نیز ساکن همان محدوده غرب تهران بودند؛ طبق اقاریر آنها مشخص شد پیش از این اتفاق، هر چهار متهم با یکدیگر بچه محل بوده اند و با توجه به پایدار بودن دوستی شان، تصمیم به تشکیل یک باند سرقت و زورگیری می گیرند.

وی با اشاره به اینکه متهمان پرونده دارای سنین۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ سال بودند توضیح داد: در ادامه متهم اصلی باند که ۱۷ سال سن داشت عنوان کرد با توجه به اینکه هر شب با دوستانش بیرون می رفت، با هم قرار می گذارند بعد از ساعت ۱۲ نیمه شب الی ساعت پنج بامداد هر روز، اقدامات مجرمانه خود را با زورگیری از افراد کلید بزنند.

سرهنگ طیبی با اشاره به انگیزه متهمان گفت: یکی از آنها عنوان کرد قرار بوده است تنها ۷۰ درصد از درآمدشان را برای خود نگهدارند و ۳۰ درصد بقیه را برای کارتن خواب ها غذا تهیه کنند

در انتها با تشکیل پرونده، متهمان به مقام محترم قضائی معرفی شدند و با قرار کیفری به کانون اصلاح و تربیت اعزام شدند.

منبع: فانوس

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها