سربازان گمنام امام زمان (عج) و امنیت اقتصادی کشور

«شناسایی نقاط ضعف اقتصادی کشور توسط وزارت اطلاعات که با راهکار نیز همراه است، باید توسط مدیران و مسئولان اجرا شود تا هزینه‌ای را برای کشور متحمل نسازد.»

سربازان گمنام امام زمان (عج) و امنیت اقتصادی کشور

با تشکیل نظام اسلامی به زعامت حضرت امام راحل (ره) و ساختارسازی چارچوب‌های دولت، آنچه که بیشتر مورد اهمیت و تاکید رهبری نظام اسلامی قرار گرفت نظارت دقیق بر رعایت اصول و بازرسی در امور جاریه دولت بود.

در این بین دشمنان نیز با استفاده از اهرم فشار سیاسی و اقتصادی به دعو خود درصدد جبران شکست در انقلاب ۵۷ بودند و با ایجاد کارگروه‌های ویژه چه از منظر سیاسی، بین المللی، اقتصادی و چه با استفاده از تحریم‌های سنگین، تسلیم کردن و شکست دادن انقلاب اسلامی را دنبال می‌کردند.

انحصاری کردن اقتصاد ایران به نفت، کاهش درآمدهای ارزی حاصل از صادرات، به بن‌بست کشاندن تولید، بستن منافذ اقتصاد بومی و حتی اخلال در نظام بانکی و اقتصادی کمترین کاری بود که دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی به آن متوسل شدند و اگرچه با عنایت به رهبری بی‌بدیل امام راحل و خلف صالحش کمتر در این مسیر موفق بودند اما با گذشت سال‌های متمادی و در سال‌های اخیر به این شکل از تحریم‌های خود ضریب دادند و با نفوذ در ساختار سیاسی و اقتصادی کشور که بارها توسط مقام معظم رهبری مورد هشدار قرار گرفته بود توانستند در برخی مواقع نقاط ضعف و پاشنه آشیل اقتصادی ایران را شناسایی کنند و از آن برای نیل به مقاصد خود بهره ببرند.

«نفوذ» کلیدواژه‌ای بود که بلاشک در سالیان آخرین در کلام رهبری به کرات مورد تاکید قرار داشت و هشدارهای داده‌شده در ارتباط با خطر نفوذ دشمن الهام‌گرفته از خطری بود که ایشان به آن پی برده بودند.

در این میان وزارت اطلاعات به عنوان ستون و چتر کنترل و نظارت بر تمامی ابعاد نظام اسلامی کاری بس دشوار داشت که باید در این مسیر موفق عمل می‌کرد.

دشمن کارزارش را به میانه میدان آورده بود و با استفاده از حربه نفوذ می‌توانست بسیاری از نقشه‌های خود را عملی کند و البته که در سال‌های اخیر با نفوذ در بخش اقتصادی کشور به‌دنبال گسترش دامنه فساد در ساختار اقتصادی کشور بود.

سربازان گمنام امام زمان (عج) که با عنایت به توجهات حضرت ولی عصر و هشدارهای آگاهانه و دوراندیشانه رهبر انقلاب به این حربه دشمن واقف شده بودند به خوبی به جزئیات این نقشه دشمن نفوذ کرده و ساختار اقتصادی کشور را تحت کنترل خود درآوردند.

شناسایی عوامل نفوذی دشمن در بدنه اقتصادی کشور اقدامی بود که اگرچه به سختی میسر شد ولی برکات بسیاری برای نظام داشت.

در سال‌های اخیر که مفسدان اقتصادی با استفاده از ضعف قوانین قضائی و حقوقی کشور دست به تخلفات گسترده زده و موجب بدنامی دستگاه اقتصادی و بعضاً سیاه‌نمایی علیه نظام اسلامی شدند ورود وزارت اطلاعات به این بخش و شناسایی آنان و تحویل مفسدان به دستگاه قضائی کشور اقدامی باشد که باید مورد تمجید قرار گیرد.

با این‌حال نقش وزارت اطلاعات در حوزه اقتصادی تنها به بگیر و ببند معطوف نیست و فراتر از این موضوع باید به فعالیت‌های این وزارتخانه در بخش اقتصادی کشور نگریسته شود.

دستگیری دلالان ارزی، شناسایی عاملین دشمن در قراردادهای کلان اقتصادی و عقیم کردن بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌هایی که به تلاش دشمنان در راستای تخریب اقتصاد کشور منتهی می‌شد، شاید کمترین اقدام سربازان نخبه گمنام امام زمان در بخش اقتصادی به شمار می‌رود ولی اصل کار را باید در تبیین و شناسایی نقاط ضعف اقتصادی و هموار کردن مسیر توسعه اقتصادی کشور ذکر کرد.

بسیاری از برنامه‌هایی که توسط دشمنان و اعوان و انصار آنها به خصوص مدیران نفوذی در ساختارهای اقتصادی کشور به مورد اجرا در می‌آمد توسط کارشناسان اقتصادی وزارت اطلاعات کشف و به مدیران و مسئولان گوشزد می‌شد که همین موضوع بارها توانست کشور را از بن بست اقتصادی خارج سازد.

حضور فعال سربازان گمنام امام زمان اگرچه بیشتر در حوزه‌های امنیتی و عملیاتی مشهود و معروف است اما نباید این گزاره را فراموش کرد که ماهیت وجودی ساختار وزارت اطلاعات بازرسی، کنترل، شفاف‌سازی، کشف جرم و آگاه‌سازی مسئولان، مدیران و مردم از انواع خطر از جمله خطرهای اقتصادی است.

بایستی این نکته را مد نظر قرار داد که باید ساز و کاری تعریف شود تا مجاری طی شده و تلاش‌های صورت گرفته در شناسایی نقاط ضعف اقتصادی کشور توسط وزارت اطلاعات که با راهکار نیز همراه است، باید توسط مدیران و مسئولان اجرا شود تا هزینه‌ای را برای کشور متحمل نسازد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها