سیلاب در حال هدایت به تالاب بین المللی هامون است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان گفت: تصمیمات لازم برای هدایت سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان به مخازن چاه نیمه ها و تالاب بین المللی هامون اتخاذ شده است.

سیلاب در حال هدایت به تالاب بین المللی هامون است

عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: پس از بارندگی‌های مناسب در حوضه آبریز رودخانه هیرمند در کشور افغانستان در روزهای اخیر شاهد ورود رواناب به دشت سیستان بودیم.

وی افزود: برای اتخاذ تصمیمات لازم برای جلوگیری از ایجاد خسارات نشست‌های شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های منطقه سیستان برگزار و ضمن شناسایی نقاط آسیب پذیر تصمیمات لازم برای هدایت مناسب سیلاب به مخازن چاه نیمه‌ها و تالاب بین المللی هامون اتخاذ شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم اینک تمام مدیران و نیروهای امدادی در منطقه برای مواجهه با هر گونه حادثه احتمالی در آماده باش کامل بسر می‌برند و بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در نقاط شناسایی شده که آسیب پذیری بیشتری دارند مشغول انجام عملیات تقویت و استحکام بخشی هستند.

وی بیان کرد: با عنایت به برنامه‌های در دست اجرا جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و سیلاب تحت کنترل است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مردم از توجه به شایعات در این خصوص خودداری و اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنند.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها