برق و گاز برخی محلات کلات قطع شد

بارش های رگباری که از عصر شنبه در خراسان رضوی آغاز شده موجب وارد شدن خسارت به کلات و مسیرهای ارتباطی این شهر شد.

برق و گاز برخی محلات کلات قطع شد

طبق پیش بینی‌های قبلی هواشناسی خراسان رضوی، بارش‌های رگباری و پرحجم از بعدازظهر شنبه در خراسان رضوی آغاز و موجب ایجاد خسارت در برخی شهرهای خراسان رضوی شد.

بارش شدید باران در کلات موجب مسدود شدن برخی راه‌های روستایی در این شهرستان شد و برق و گاز برخی محلات شهر کلات نیز به دلیل بارش شدید باران به صورت موقت قطع شد.

شورای مدیریت بحران خراسان رضوی نیز که بعدازظهر امروز در مشهد تشکیل شد تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی جاری شدن سیل در حاشیه مشهد محدوده اسماعیل آباد را تخلیه کنند.

قرار است ۷۴ خانوار ساکن در این محدوده که منازل خود را در بستر رودخانه و اطراف آن ساخته‌اند به صورت موقت در سوله‌های مدیریت بحران شهرداری مشهد اسکان یابند.

آتش نشانی مشهد نیز اعلام کرد به دنبال هشدارهای هواشناسی ۵۰ ایستگاه و ۵۰۰ آتش نشان مشهد در آماده باش کامل هستند و ۱۴ سوله بحران و ۲۵ مرکز ورزشی برای اسکان اضطراری مردم اماده شده است.

طبق اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی تقویت هسته بارشی سامانه ناپایدار در حال گسترش به استان از اواخر امروز باعث افزایش حجم بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید خواهد شد.

انتظار می‌رود فعالیت این سامانه ایجاد رواناب، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها را در اکثر نقاط استان از اوایل وقت یکشنبه تا بعدازظهر سه شنبه موجب شود.همچنین احتمال آبگرفتگی در برخی نقاط مستعد استان به خصوص شهرستان‌ها و توابع صالح آباد، سرخس، فریمان، تربت‌جام، باخرز، تربت‌حیدریه و مشهد وجود دارد.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها