احتمال گرانی در بازار تلفن همراه وجود دارد

رئیس اتحادیه موبایل و تلفن های همراه مشهد گفت: اختلال مجدد در سایت ثبت گوشی همراه مسافری سامانه گمرک باعث تلاطم و افزایش قیمت در بازار خواهد شد.

احتمال گرانی در بازار تلفن همراه وجود دارد

به گزارش مشهد فوری ، افشین اکبری اظهار داشت: اگرچه از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون بازار تلفن همراه به دلیل ثبات در نرخ ارز وضعیت آرام و بدون افزایش قیمتی را دارا بود، اما افزایش نرخ ارز از کانال ۱۲ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان در چند روز قبل و تمایل به ادامه این روند ممکن است در چند روز آینده بر بازار تلفن همراه نیز تاثیر گذار باشد و احتمال افزایش قیمت ها در این بازار پیش بینی می شود.
وی با اشاره به اینکه ثبات در نرخ ارز به شدت بر بازار تلفن همراه تاثیر گذار می باشد، تصریح کرد: از طرفی طبق برخی اخبار غیر رسمی دولت از ابتدای اردیبهشت ماه تصمیم دارد سایت ثبت گوشی همراه مسافری سامانه گمرک را ببندد زیرا بر این عقیده است که از این مسیر استفاده تجاری و بازرگانی می شود که در صورت انجام این کار و کاهش واردات، بازار تلفن همراه به شدت دچار تلاطم و گرانی خواهد شد.
اکبری افزود: به خاطر مشکلات ارزی و بانکی که در حال حاضر وجود دارد تنها مسیر واردات گوشی تلفن همراه به کشور ، همین مسیر مسافری می باشد که با ارزانترین حالت و با ثبت کد ملی و شماره تلفن هر فرد، گوشی به دست مصرف کننده واقعی می رسد که در مقایسه با حالت تجاری بین ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزانتر است که بسته شدن ان باعث خواهد شد علاوه بر اختلالاتی در بازار این کالا، افزایش قیمت در گوشی های تلفن همراه و لوازم جانبی آن در بازار صورت بگیرد .
وی تصریح کرد: این تصمیم در ماه های پایانی سال گذشته نیز از سوی دولت صورت گرفت و تبعات آن در بازار مشاهده شد و دولت نباید مجددا سیاست هایی را که اشتباه بوده است را اجرایی کند و بازار را با چالش مواجه سازد. زیرا انتظار فعالان بازار و مردم این است که وضعیت واردات و شرایط گمرکی این کالا تسهیل شود تا روند ثبات و حتی کاهش قیمت ها صورت بگیرد.
اکبری افزود: دولت در زمینه واردات گوشی باید یک برنامه مناسب و هدفمند ارائه کند به طوری که اگر دولت سیاستی را در پیش بگیرد که واردات تلفن همراه بدون انتقال ارز و دخالت دولت باشد بازار رقابتی خواهد شد و قیمت ها به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
وی بیان داشت: در استان هایی که مناطق آزاد وجود دارد برخی شرکت های داخلی از سال گذشته در صدد هستند با مونتاژ قطعات، گوشی های تلفن همراه را تولید کنند که امیدوار هستیم در سال جاری که به نام رونق تولید نامگذاری شده است این اتفاق رخ دهد و گوشی های باکیفیت از این طریق به دست مشتریان برسد.

منبع: قدس آنلاین

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها