لشگر‌کشی فیک‌های مجازی برای کوبیدن عادل فردوسی‌پور

علی رغم تعطیلی نود، تلاش‌ها همچنان برای کوبیدن عادل فردوسی‌پور ادامه دارد.

لشگر‌کشی فیک‌های مجازی برای کوبیدن عادل فردوسی‌پور

در آخرین روزهای سال 97، در خبری که شاید آنقدرها غیرمنتظره نبود، عادل فردوسی‌پور از شبکه سه سیما کنار گذاشته شد. با دستور علی فروغی، رئیس شبکه سه اجازه پخش آخرین برنامه نود در سال گذشته به او داده نشد تا پرونده یکی از پرمخاطب‌ترین و قدیمی‌ترین برنامه‌های سیما به دست مدیر جوان بسته شود. پیش‌تر در جریان جام ملت‌های آسیا هم این اتفاق افتاد. برنامه اصلی شبکه سه در اختیار میثاقی قرار گرفت، برنامه شبکه ورزش هم در اختیار جواد خیابانی تا سهم عادل فردوسی‌پور که همواره یا گزارش‌گر اعزامی صدا و سیما برای مسابقاتی نظیر جام ملت‌های آسیا بود یا مجری برنامه اصلی، تنها گزارش یک مسابقه باشد. با این‌حال برنامه 90 به عنوان آخرین سنگر فردوسی‌پور در صدا و سیما بود که آن هم به دست فروغی و جریان همراهش فتح شد. جریانی که در زمان به مردم می‌بازند و همواره تلاش می‌کنند انتقام خود را آن‌جا که حرف از انتصاب است با عمل کردن برخلاف نظر مردم بگیرند.


تصاویری از برخی صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی که به صورت هماهنگ برای محمد حسین میثاقی رپورتاژ رفتند و از اجرای خوب و پخته او گفتند. در عین‌حال برخی کانال‌ها و صفحات از تبلیغ هدفمند گروهی برای انتشار این دست محتواها گفته‌اند.

در رسانه‌ای که بر خلافش نامش ملی نیست و به غایت میلی و جناحی اداره می‌شود، تصمیم بر این شده است که محمد حسین میثاقی که به قول خود - البته بعد از گذشت بیش از یک ساعت از شروع برنامه و یادآوری کمال کامیابی‌نیا - هرچه دارد از فردوسی‌پور است و عادل بوده است که او را به رسانه معرفی کرد، جایگزین «استاد خود» شود. او برنامه‌ای را روی آنتن می‌برد که به ظاهر قرار است جایگزین نود شود. فردوسی‌پور زمانی که آخرین‌بار در برنامه 90 حضور یافت، گفت که بعد از دربی، در برنامه 12 فروردین به بررسی این بازی می‌پردازد، اما نشد، یعنی نگذاشتند که بشود. برنامه میثاقی هم ظاهراً قرار است مانند سایر برنامه‌های صدا و سیما، تک‌صدایی و انحصارطلبانه باشد، اولین نشانه‌هایش را هم می‌توان در پست اینستاگرامی ابوالفضل امان‌الله دید؛ امان‌الله می‌گوید صدا و سیما با فریب ناظران بازی، دوربینی را در محوطه‌ای غیرقانونی که حتی دوربین‌ بالاترین نهادها مانند فیفا و AFC هم در آن‌جا قرار نمی‌گیرد، قرار داده است و به مسئولان گفته‌اند که این دوربین برای کمک داور ویدیویی استفاده می‌شود! اما در اصل برای برنامه محمد حسین میثاقی در آن محل قرار داده شده است. او در بخشی از پست خود می‌نویسد:

و صدا وسیما هم با نامه نگاری ها و... پشتیبانی خوبی از آن به عمل آورده است. اینکه دوربین‌های نود و فیلمبردارانش اکثر اوقات با مشکل در محل جایگیری در طول بازی ها مواجه بودند اما این برنامه دوربینش را جایی قرار می‌دهد که خود فیفا هم برای خود چنین امتیازی قائل نیست حکایت از آن دارد که قرار بر این است از همه ظرفیت‌ها برای پر کردن جای نود استفاده شود.


بله، صدا و سیما از همه ظرفیت‌هایش حتی برای کوبیدن فرزند خود هم استفاده می‌کند و این همه ماجرا نیست. یک‌بار پیش از نوروز در جشنواره انتخاب برترین برنامه‌های صدا و سیما اگر دخالت وزیر ارتباطات نبود، می‌خواستند با تقلب برنامه «برنده‌ باش» با اجرای محمد رضا گلزار که خود را متشکر و مدیون علی فروغی می‌داند را به عنوان محبوب‌ترین برنامه شبکه سه از نظر مردم جا بزنند و شاید همان جشن و رسوایی‌ای که با صحبت‌های فردوسی‌پور همراه شد، باعث شد علی فروغی آخرین میخ را بر تابوت برنامه نود بزند. اما حالا پس از روی آنتن رفتن اولین برنامه فوتبال برتر با اجرای میثاقی باز هم ربات‌ها و لشکر فیک‌ها، همان‌هایی که با سند سازی می‌خواستند بگویند برنده باشِ گلزار از نودِ فردوسی‌پور محبوب‌تر است، در فضای مجازی دست به کار شده‌اند تا اجرای میثاقی را موفق جلوه دهند و او را جایگزین مناسبی برای عادل فردوسی‌پور معرفی کنند. در کنار لشکر فیک‌ها، رپورتاژهایی هم آماده شده است، از رسانه دولتی فارس نیوز گرفته تا پیج‌های هواداری (که به گفته خودشان) تطمیع شده‌اند با تعداد اعضای چند صد هزار نفری زحمات ربات‌ها و حساب‌های کاربری جعلی‌ حامی فروغی را به گونه‌ای پوشش می‌دهند که انگار مردم از رفتن فردوسی‌پور خوشحالند. اما حضرات که سابقه طولانی‌ای در تقلب و دست بردن در آرای مردم دارند، کافی است به کارنامه عملکرد خود و تاریخ نگاه کنند تا ببینید با جعل و تقلب، هیچ‌گاه نمی‌توان در قلب مردم جای گرفت. عادل فردوسی‌پور با تمام نقدها به او که بسیاری از آن‌ها به خاطر حضور در چهارچوب انحصار طلب صدا و سیما بود، در ذهن مردم ماندگار است و شما هم به نوعی دیگر، هرچه دست و پا بزنید، بیش‌تر در باتلاق نفرتی که برای خود ساخته‌اید فرو می‌روید. شما برای حذف کردن آمده‌اید، نه فقط فردوسی‌پور، بلکه هرکه مانند شما فکر نکند، اما یا خود حذف خواهید شد یا به عنوان لکه سیاهی در تاریخ باقی خواهید ماند.

منبع: طرفداری

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • شهرام
    0

    واقعا متن خوبی بود ولی نرود میخ اهنین در سنگ امیدوارم سرشون به سنگ بخوره و ...

  • افضلی
    0

    ایا مردم و نظر مردم برای صدا وسیما ارزشی دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها