بهاری: سد مروک احتمالا تا فردا سرریز می‌کند

خروج 80 درصد مردم مناطق در معرض خطر از خانه‌هاسرپرست فرمانداری دورود با اشاره به فعالیت سامانه پر قدرت بارشی در منطقه گفت: به احتمال زیاد سد مروک فردا سرریز می‌کند.

بهاری: سد مروک احتمالا تا فردا سرریز می‌کند

فریبا بهاری اظهار کرد: با اخطارهای داده شده به شهروندان مناطق شهری و روستایی، 70 تا 80 درصد ساکنان مناطق در معرض خطر خانه‌ها را ترک کرده‌اند.

وی عنوان کرد: تاکنون به طور تخمینی حدود 70 درصد ساکنان در معرض خطر شهری و قریب به 70 تا 80 درصد ساکنان روستاهای در معرض خطر سیلاب در بخش‌های مرکزی و سیلاخور خانه‌های خود را ترک کرده و به مناطق امن رفته‌اند.

سرپرست فرمانداری دورود بیان کرد: با اطلاع‌رسانی‌های دوباره به دنبال این هستیم که ساکنان همه مناطق در معرض خطر سیلاب در حوزه‌های شهری و روستایی خانه‌هایشان را ترک کنند.

وی با اشاره به افزایش حجم آب رودخانه تیره‌رود خاطرنشان کرد: از عصر امروز تاکنون سرریز سد مروک تغییر چندانی نداشته و در حال حاضر ظرفیت و گنجایش ذخیره آب در این سد 3 میلیون مترمکعب است و به احتمال زیاد تا فردا سرریز می‌کند.

سرپرست فرمانداری دورود تاکید کرد: چند روزی است که دریچه‌های خروجی این سد باز شده و حجم خروج آب آن 40 متر مکعب در ثانیه است.

بهاری با تاکید بر اینکه نمی‌توان با قطعیت گفت هم اکنون دورود در وضعیت بحرانی قرار دارد، تصریح کرد: در صورت تداوم بارش‌ها، بالا رفتن دبی رودخانه، حجم سنگین سرریز آب حوزه‌های بالادست در مناطق سیلاخور و آب‌سرده بروجرد و سرریز سد مروک می‌توان گفت طغیان بسیار شدید رودخانه‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه از ابتدای فعالیت سامانه پر قدرت بارشی تاکنون هیچ کشته و زخمی در دورود گزارش نشده است.

سرپرست فرمانداری دورود با اشاره به حضور سردار سلامی در این شهرستان در خصوص مهمترین تصمیمات این سفر گفت: سپاه پاسداران اعلام آمادگی کرده است در صورت نیاز نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز را در اختیار شهرستان‌ها به ویژه دورود قرار دهد.

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها