آماده باش 180 تیم "امداد و نجات" در استان/ بارش ها امشب تشدید می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از آماده‌باش ۱۸۰تیم عملیاتی امداد و نجات برای مقابله با سیلاب احتمالی خبر داد و گفت: دو روستای در معرض رانش زمین نیز تخلیه و ساکنان آن اسکان موقت شدند.

آماده باش 180 تیم "امداد و نجات" در استان/ بارش ها امشب تشدید می‌شود

جلیل بالایی در نشست خبری امروز ( ۱۱ فروردین) با اشاره به ورود سه سامانه بارشی شدید به استان از ابتدای سال جدید، گفت: خوشبختانه پیش آگاهی و اطلاع رسانی خوبی در این زمینه برای مردم صورت گرفت و شاهد همکاری خوبی میان مردم و مسئولین بودیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون مردم برای هرگونه بحران احتمالی آماده هستند، خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف هم از جمله ارتش، سپاه، مرزبانی و... با تمام امکانات، نیرو ها، ماشین آلات و امکانات لجستیکی پای کار هستند.


مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال ۴۹ جلسه ستاد بحران در کل استان با ۶۴۲ مصوبه برگزار شده، گفت: این ۶۴۲ مصوبه به معنای شناسایی ۶۴۲ نقطه آسیب پذیر است.

به گفته این مسئول، از مجموع این مصوبات بیش از ۵۸۰ مورد آن اجرایی شده و مابقی نیز در دست اجرا است.

بالایی یکی از مهم‌ترین نقاط مورد توجه را حدود ۳۰۰۰ روستای استان دانست و تاکید کرد: با همکاری دهیاران اقدامات مناسب برای ساماندهی وضعیت روستاها و جلوگیری از بحران در آنها انجام شده است.

وی عنوان کرد: دو روستا در گواور و جوانرود که در خطر رانش زمین بودند نیز تخلیه و مکان اسکان موقت برای آنها در نظر گرفته شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره وجود دو هزار کیلومتر رودخانه در استان، تاکید کرد: هشدارهای لازم به حدود ۲۰ هزار خانوار روستایی که در حریم، بستر و حاشیه رودخانه ها اسکان دارند جهت تخلیه داده شده است.

بالایی از جابجایی کانکس های مناطق زلزله زده که در حاشیه رودخانه الوند قرار دارند هم خبر داد و افزود: تمام این کانکس ها قبل از شروع بارندگی تخلیه شده اند.

بالایی با اشاره به وجود ۱۲ سد در استان ، گفت: از این تعداد چهار سد در حال سرریز است و خروجی همه سدها کنترل شده و دبی ورودی و خروجی آنها مدام رصد می شود.

وی در همین راستا از مردم خواست به شایعاتی که در مورد وضعیت نگران کننده سدها مطرح می‌شود توجه نکنند و تاکید کرد: سدهای استان امکان پذیرش سیلاب را دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از تعبیه بیش از ۱۳۰۰ مکان اسکان موقت و بیش از ۳۶۰۰ تخته چادر برای اسکان مردم خبر داد و افزود: هلال احمر نیز ۱۲۰ مکان اسکان اضطراری آماده کرده و ۲۵۰۰ تخته چادر نیز در این اماکن نصب شده است.

بالایی از آماده‌باش ۱۸۰ تیم عملیاتی امداد و نجات نیز در مناطقی که امکان سیل وجود دارد خبر داد و افزود: همچنین هیئت های ورزشی قایقرانی، کوهنوردی، شنا و اتومبیلرانی و سایر هیئت‌های که در زمینه بحران به صورت حرفه ای می توانند همکاری داشته باشند نیز پای کار هستند.

وی پیش بینی کرد بارش ها از ساعت ۱۸ بعد از ظهر امروز تشدید شود و تاکید کرد: آمادگی لازم برای مقابله با بارش ها در تمام مناطق وجود دارد.

بالایی با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر حدود ۷۶۵ میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرده، گفت: از این میزان ۲۶۰میلیارد تومان در بخش نیرو، ۱۲۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، ۲۲۴ میلیارد تومان در بخش راه و شهرسازی، ۱۲۶میلیارد تومان در بخش زیرساخت های شهری و ۳۱ میلیارد تومان در بخش طرح‌های هادی روستا و مابقی نیز در سایر بخش ها بوده است.

وی تاکید کرد: در سیل اخیر۴۴جایگاه دامی خسارت دیده و هشت راس دام سنگین و ۲۲۹ دام سبک نیز تلف شدند، همچنین ۷۷۴۴ هکتار باغ و ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی نیز دچار آسیب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه پیگیری برای جبران این خسارت ها ادامه دارد، گفت: برآورد خسارت ها را به گونه‌ای در نظر گرفتیم که بتوانیم بسیاری از نقاط آسیب پذیر را به شیوه اساسی اصلاح کنیم.

منبع: ایسنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها