سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرفوری؛

آمار غیرعادی از شیوع هپاتیت در مناطق سیل زده نداریم/ رسانه‌های تهرانی بزرگنمایی می‌کنند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مردم سیل زده توجه ویژه‌ای به رعایت بهداشت داشته باشند.

آمار غیرعادی از شیوع هپاتیت در مناطق سیل زده نداریم/ رسانه‌های تهرانی بزرگنمایی می‌کنند

بعد از خبر وقوع سیل در کشور٬ خبر شیوع هپاتیت در مناطق سیل زده به سرعت در رسانه‌ها منعکس شد٬ خبری که به نظر می‌رسد بازهم از یک شیطنت رسانه‌ای نشات می‌گیرد. سخنگوی وزارت بهداشت در اینباره می‌گوید: ما آمار غیرعادی درباره شیوع هپاتیت در مناطق سیل زده نداریم.

دکتر ایرج حریرچی درباره شیوع هپاتیت در مناطق سیل زده به خبرنگار اجتماعی خبر فوری گفت: در تمام دنیا وقتی سیل می‌آید آب و فاضلاب مجاورت‌هایی باهم پیدا می‌کنند٬ لوله‌ها شکسته می‌شوند یا سطح آب بالا می‌آید و با آب درون چاه‌های فاضلاب ادغام می‌شود.

وی تصریح کرد: هپاتیت A و E که یکی از راه‌های انتقالشان با آب و مدفوع است ممکن است که در این بحران‌ها شیوع پیدا کنند.

حریرچی درباره راه‌های پیشگیری از هپاتیت و سایر بیماری‌های عفونی گفت: برگشت به شرایط عادی٬ استفاده از آب جوشیده و شستن دست‌ها بعد از دستشویی و پخت و پز با آب‌های بسته بندی شده٬ آب جوشیده از مهم‌ترین راهکارهاست.

وی ادامه داد: خود مردم باید توجه ویژه‌ای داشته باشند و بهداشت را رعایت کنند٬ از دست شستن گرفته تا دستشویی رفتن. ما به تمامی نیروها و پزشکان و بهورزان٬ پروتکل‌های مشخص دادیم که به مردم آموزش دهند و هم داروهایی که می‌تواند از بیماری‌های عفونی جلوگیری کند را بین آن‌ها و مردم توزیع کردیم.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره آمار مبتلایان در مناطق سیل زده نیز گفت: آمار غیر عادی تاکنون گزارش نشده است و ما تمام اقدامات پیشگیرانه را برای عدم شیوع این بیماری انجام دادیم.

حریرچی در پایان تصریح کرد: مردم سیل زده خودشان مشکلات متعدد دارند٬ رسانه‌هایی که در تهران هستند تصور می‌کنند هرچه قدر خبر منفی بدهند مسولین را هوشیار می‌کنند٬ در حالیکه این اخبار توسط مردم منطقه هم خوانده می‌شود و آن‌ها را نگران خواهد کرد. ما اما می‌گوییم مردم نگران نباشند زیرا اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها