نوروز کجا برویم؟

خوشا شیراز و فصل بهارش/ گشت و گذاری بهاری در استان فارس/ از دریاچه برم شور تا مسجد وکیل

آرامگاه حافظ و سعدی و ارگ شیراز و ... را که همه می‌شناسند در ادامه گردشگاه‌هایی به شما معرفی می‌کنیم که اگر عازم شیراز شدید در آن‌ها گشت و گذار کنید.

خوشا شیراز و فصل بهارش/ گشت و گذاری بهاری در استان فارس/ از دریاچه برم شور تا مسجد وکیل

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ٬ استان فارس به فصل بهار و ماه فروردین و اردیبهشتش شهره است، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در آن کم نیست در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

غار گردی

غار اشکفت سیاه در قسمت های بالایی کوهی در شمال روستای چالموره قرار دارد . درون غار پوشیده از کود حیوانی و خاکستر است. در بیشتر بخشهای جنوبی غار، کف صخره مشخص است. در عوض در بخش شمالی کف غار دیده نمی شود و به نظر عمق بیشتری دارند. در جلوی دهانه غار نهشته بسیاری قرار دارد. در مقابل غار سکویی از تخته سنگهای بزرگ چیده شده است که چندان قدیمی نیست و به نوعی مربوط به استفاده بومیان در دوره اخیر مربوط می شود. اشکفت سیاه در شمال روستای چالموره در بالای کوهی قرار دارد.

برم شور زیبا

دریاچه برم شور نام یکی از دریاچه‌های استان فارس است که به این دلیل که آب این دریاچه از کوه‌‌های گچی جمع می‌شود، به آن برم شور یا دریاچه شور می‌گویند.دریاچه برم شور در موقعیت جغرافیایی در استان فارس واقع است. طول دریاچه برابر با ۱۰۰۰ متر، عرض آن ۵۰۰ متر است. وسعت دریاچه ۳۰ هکتار و عمق آن در بعضی نقاط تا ۲۰ متر نیز می رسد.این دریاچه در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب امامزاده شاه تسلیم و ۳۵ کیلومتری بابامنیر در حوزه ماهور میلاتی ممسنی شمال شرقی قرار دارد و آب آن تلخ و شورمزه است.

مسجد وکیل

مسجد وکیل یا مسجد سلطانی که در چند قدمی بازار وکیل قرار گرفته یکی از شاهکارهای معماری زندیه است. مسجد دو ایوان و شبستان جنوبی و شرقی دارد و صحن و ایوان‌هایش پوشیده از کاشی کاریست. مسجد وکیل جایی است با خطوط و نقوش ساده و بی‌آلایش که در همه جا، میناکاری و رنگ‌های سبز و قرمز را می‌شود دید و هیچ قسمتی از دیوار را نمی‌توان پیدا کرد که میناکاری نشده باشد، انگار که در کاخی لاجوردی ایستاده باشید.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها