اختصاصی خبرفوری: هشدار

تصاویر ماهواره ای خبر از گسترش آبگرفتگی شمال کشور می دهند/ بارش شدید در راه استانهای جنوب غربی و جنوبی کشور/ چه شهرهای جنوبی دچار سیل خواهد شد؟

مدیریت بحران باید علاوه بر شمال کشور منتظر بارشهای شدید در استانهای جنوب و حنوب غربی کشور باشند.

تصاویر ماهواره ای خبر از گسترش آبگرفتگی شمال کشور می دهند/ بارش شدید در راه استانهای جنوب غربی و جنوبی کشور/ چه شهرهای جنوبی دچار سیل خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار خبر فوری ، تصاویری جدید که از سوی سازمان فضایی کشور منتشر شده گویای پیشروی آبگرفتگی در شهرهای شمالی کشور به خصوص در استان گلستان و شهر آق قلا می دهد.

تصاویر ماهواره ای از سیل استان گلستان:

تصویر اول مربوط به ۲۶ اسفند قبل از وقوع سیل و تصویر دوم مربوط به دوم فروردین حدود ساعت ۱۲ ظهر است.
در تصویر دوم مناطقی که به رنگ آبی داخل دایره قرمز دیده می‌شود مناطق سیل زده را نشان می دهد.

مساحت منطقه آبگرفته داخل دایره قرمز رنگ حدود ۹۰ کیلومترمربع (۹۰۰۰ هکتار) است.

در تصویر سوم مستطیل سیاه رنگ شهر آق قلا را نشان می دهد که توسط تصویر ماهواره TERRA سنجنده مادیس رصد شده است و گویای گسترش آبگرفتگی است

تصاویر ماهواره ای در ساعت ۱۴:۱۵ نشان می دهد آبگرفتگی ناشی از سیل در استان گلستان به سمت غرب و شمال غرب یعنی به سمت دریای خزر در حال گسترش هست، محدوده سیاه رنگ محدوده سیل و پلیگون زرد رنگ محدوده شهر آق قلا را روی تصویر نشان می دهد.

براساس گزارش خبرنگار خبر فوری این مسایل در حالی به وقوع پیوسته است که دبیر کار گروه پهپاد به خبر فوری گفت: با توجه به تصاویر ماهواره ای، الگوهای پیش یابی از ورود سامانه قدرتمند بارشی از سمت مرزهای غربی و جنوب غربی کشور از روز یکشنبه الی چهارشنبه هفته آینده خبر می دهند.

وی افزود: این بارشها بصورت رگباری و بسیار شدید است و ما احتمال سیلاب می دهیم .

دبیر کارگروه پهباد خاطر نشان کرد: وقوع سیلاب در استانهای خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس و بخشهای جنوبی اصفهان ، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کرمان، بوشهر و هرمزگان بسیار بالا است ، از هموطنان خواهشمند می کنیم از اقامت در جوار رودها، دریاچه ها و تالابها اکیدا خودداری فرمایند.
گفتنی است، با این وضعیت لازم است مدیریت بحران کشور علاوه بر استانهای شمالی به استانهای جنوبی هم معطوف شوند.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • hadi.nezami
    0

    باسلام و تبریک سال نو...خواهشمندم از تمامیه ارگانهای شهری و بیرون شهری.و تمامیه نیروهای ارتش سپاه و حلال احمر و غیره هرچه زودتر به کمک هموطنان شمالی ما بشتابند....

    نظرات شما -
    • ادریس ستوان
      0

      باسلام و قدر دانی از زحمات شما و خانواده محترمتان بنده هم از هرجهت آمادگی خود را اعلام می کنم عیدتان مبارک سالی پر برکت داشته باشی وانشالله پیروز بانشاط

  • حمید
    0

    تربت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها