نصب دوربین داخل خودروهای ولوو علیه رانندگان مست

ولوو در حال آزمایش سیستم مجهز به دوربین و سنسور داخل خودرو است تا مانع از تصادفات منجر به مرگ در حوادث جاده‌ای به دلیل رانندگان مست و «بد رانندگی» شود.

نصب دوربین داخل خودروهای ولوو علیه رانندگان مست

دوربین‌های جدید همراه با سنسورهای پیشرفته بخشی از پروژه جدید خودروسازی سوئدی است تا از طریق آن رانندگانی که مست هستند و با «بد» می‌رانند؛ کنترل و مدیریت شوند، تاجایی که سرعت خودرو کم شده و به‌طور خودکار پارک شود.{لینک}

درواقع سیستم جدید این‌طور تعریف‌شده است که اگر سنسورها و دوربین تشخیص دهند که راننده مست است، سرعت ماشین به‌طور اتوماتیک کم می‌شود و اگر درجه کم هوشیاری راننده بالا تشخیص داده شود، خودرو به‌صورت خودکار پارک می‌شود تا جلوی حادثه و تصادف گرفته شود.

اگر راننده برای مدت طولانی رانندگی نکند، سنسورها این میزان را اندازه‌گیری کرده و فاکتورهای دیگری مانند ترافیک و ... را مدنظر قرار داده و سیستم هشدار به جریان می‌افتد. اگر راننده به هشدارها توجه نکند، سیستم پشتیبانی تلفنی ولوو با راننده حرف خواهد زد و به‌طور مستقیم وارد عمل می‌شود.

سخنگوی ولوو نگفته است که در این مرحله آیا به پلیس گزارش می‌شود یا نه؟

اما هدف تغییر رفتار راننده است تا حادثه‌ای ایجاد نشود.

خودروساز سوئدی که توسط گروه چینی Zhejiang Geely (جیلی) خریداری‌شده، از سال آینده سیستم جدید را روی ماشین‌هایش نصب خواهد کرد.

از سوی دیگر قانون حداکثر سرعت 112 مایل بر ساعت معادل 180 کیلومتر بر ساعت روی خودروهای ساخت ولوو رعایت خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها