۵ هدفون بدون نویز برتر در سال ۲۰۱۹

هدفون‌های بدون نویز (نویز کنسلینگ) با استفاده از مدار و میکروفون تعبیه شده در درون خودشان، صدای محیط را دریافت کرده و پس از پردازش، با نویزی دیگر دفع می‌کنند تا صدای محیط بسیار کمتر یا به طور کامل حذف شود.

۵ هدفون بدون نویز برتر در سال ۲۰۱۹

این روز‌ها تا دلتان بخواهد اطراف ما صدا‌های مزاحم و اعصاب‌خردکن هست. فرقی نمی‌کند در اتوبوس نشسته‌اید؛ سوار مترو شدید؛ بر فراز آسمان در پروازی تفریحی به سر می‌برید؛ دفتر کارتان هستید یا در پارک قدم می‌زنید.

در تمام این محیط‌ها آلودگی صوتی هست، ولی شما برای فرار از این صدا‌ها و زندگی تنش‌زا، به گوش دادن به یک موسیقی در آرامش نیاز دارید.

هدفون‌های بدون نویز (نویز کنسلینگ) با استفاده از مدار و میکروفون تعبیه شده در درون خودشان، صدای محیط را دریافت کرده و پس از پردازش، با نویزی دیگر دفع می‌کنند تا صدای محیط بسیار کمتر یا به طور کامل حذف شود.

هدفون‌های بدون نویز بهترین گزینه برای استفاده در محیط‌های شلوغ و پر سروصدا مانند مترو و هواپیما یا حتی محیط‌های کاری هستند.

هدفون‌های بدون نویز در انواع مختلفی ساخته شده و می‌توانند درون گوش، روی گوش، دور گوش یا بی‌سیم و باسیم باشند. معمولا باتری لیتیوم یون یا باتری قلمی قابل تعویض برای سیستم نویز کنسلینگ استفاده می‌شود.

طبیعی است که این هدفون‌ها گران بوده و در بازار ایران از ۳ میلیون تومان شروع شده و تا نزدیک به ۵ میلیون تومان قیمت می‌خورند. در ادامه ۵ هدفون بدون نویز برتر بازار‌های جهانی را مرور می‌کنیم که در بازار ایران هم یافت می‌شوند:

Bose QC۳۵ II

قیمت: حدود ۵ میلیون تومان

شرکت بوز لیدر هدفون‌های بدون نویز در دنیا است و سابقه طولانی در ساخت این محصولات با فناوری اختصاصی ANC خود دارد.

غالب سایت‌ها از هدفون QC۳۵ II به عنوان بهترین هدفون نویز کنسلینگ دنیا نام می‌برند. ترکیب فناوری خوب ANC با صدای پخش بسیار عالی و زنده این هدفون در کنار کاربری و استفاده راحت و اصتال پایدار باعث شده بهترین گزینه برای خرید یک هدفون باشد.

این هدفون از طریق بلوتوث متصل شده، ولی قابلیت اتصال از طریق کابل را هم دارد. مثلا، می‌توانید QC۳۵ II را با کابل به سیستم سرگرمی هواپیما متصل و استفاده کنید.

چندین دکمه برای تنظیم صدا، متوقف کردن پخش، فعال کردن دستیار الکسا (یا گوگل اسیستنت) و رد کردن ترک‌ها دارد. کلیدی هم برای تنظیم سطح نویز کنسلینگ محیط دارد.

حمل‌ونقل این هدفون نیز راحت است، چون تنها ۳۰۰ گرم وزن دارد و اندازه چندان بزرگی نسبت به دیگر هدفون‌های معروف بازار ندارد.

از باتری لیتیون یون قابل شارژ سود می‌برد و عمر باتری آن حدود ۲۰ ساعت با بلوتوث است. مسلما با کابل عمر باتری بیشتری به دست می‌دهد. شارژ این باتری هم ۲ ساعت طول می‌کشد.

برای غالب ژانر‌های موسیقی مناسب است و برای افرادی که می‌توانند هزینه خرید آن را تامین کنند؛ هدفونی بهتر از آن وجود ندارد.


Sony WH-MX۱۰۰۰M۳

قیمت: حدود ۵ میلیون تومان

رقیب اصلی شرکت بوز در بازار، سومین هدفون بدون نویز خود در سری MX را روانه بازار کرده است. این هدفون می‌تواند به طور دستی یا خودکار نویز محیط را از بین ببرد.

جایی که هدفون QC۳۵ II وجود دارد؛ هدفون MX۱۰۰۰M۳ سونی یک گزینه فرعی است، ولی نمی‌توان از کیفیت بالای آن به سادگی عبور کرد.

مبتنی بر اتصال بلوتوث است و از فرمت‌های AAC و aptX و aptX HD به همراه صدای با دقت بالای LDAC پشتیبانی می‌کند تا شما بهترین صدای با کیفیتی که ممکن است را گوش کنید.

کلید‌هایی برای کنترل و پخش صدا، فعال کردن دستیار صوتی گوگل اسیستنت یا آمازون الکسا و تغییر ترک آهنگ دارد. همین‌طور، کلید‌های لمسی روی گوشی‌ها برای Play و Pause آهنگ‌ها تعبیه شده است.

باتری هدفون MX۱۰۰۰M۳ حدود ۳۰ ساعت عمر می‌کند و از طریق کابل و درگاه USB-C شارژ می‌شود. هدفونی سبک، جمع‌وجور، راحت و کمی بزرگ‌تر از بوز QC۳۵ II است.


Plantronics Backbeat Pro ۲

قیمت: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

هدفون‌های بوز و سونی عالی هستند، ولی گران‌قیمت که باعث می‌شود هر کاربری بودجه خرید آن‌ها را نداشته باشد.

خوش‌بختانه برند پلنترونیکس و هدفون BackBeat ۲ Pro ۸۰ کیفیتی در همان اندازه با قیمتی نصف هدفون‌های بالا دارد. شما می‌توانید تجربه استفاده از هدفون بدون نویز بسیار با کیفیتی را به دست بیاورید، ولی زیاد هزینه نکنید.

این هدفون بلوتوث مال سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیست و چند سال پیش عرضه شده، ولی از فرمت‌های صوتی AAC و aptX و aptX Low Latency پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به هر دستگاهی متصل شود.

از اتصال همزمان به دو دستگاه پشتیبانی می‌کند و باتری آن عمری ۲۴ ساعته به دست می‌دهد و البته ۳ ساعت شارژ آن طول می‌کشد.

فناوری ANC این هدفون کمی ضعیف‌تر از بوز و سونی است. شاید کمی صدای افراد یا محیط پیرامونی خود را بشنوید، ولی این صدا‌ها آزاردهنده نیستند و در حد قابل قبولی می‌تواند نویز‌ها را حذف کند.

اگر دنبال هدفونی متعادل‌تر از نظر قدرت صدا و قیمت هستید؛ هدفون BackBeat ۲ Pro ۸۰ گزینه انتخابی خوبی خواهد بود. یک سوییچ روشن/خاموش کردن ANC دارد و کلیدی هم برای فعال کردن دستیار‌های صوتی تعبیه شده است.

با کلید‌های دیگر می‌توانند صدا را تنظیم کرد، پخش آهنگ را متوقف یا دوباره اجرا کرد و نهایتا هدفون را خاموش کرد.

هدفونی نسبتا بزرگی است که تمام گوش شما را می‌پوشاند. کمی سنگین‌تر از هدفون‌های بالا است، ولی همان راحتی را به دست می‌دهد.


Sennheiser PXC ۵۵۰ Wireless

قیمت: حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

سنهایزر برندی خوش‌نام در دنیای هدفون است که اتفاقا در ایران هم مدل‌های زیادی عرضه کرده است. مدل PXC ۵۵۰ در سال ۲۰۱۶ عرضه شده، ولی به طور مستقیم با سونی MX۱۰۰۰M۳ یا QC۳۵ II رقابت می‌کند.

به طور بی‌سیم و باسیم قابلیت اتصال به سیستم‌های صوتی و سرگرمی دارد. باتری آن حداکثر ۳۰ ساعت شارژ به شما می‌دهد و با کابل USB شارژ می‌شود.

کیفیت صدای هدفون PXC ۵۵۰ بالا است و غالب کاربران را راضی خواهد کرد. خوش‌ساخت و خوش‌دست است. کاپ‌های آن اندازه قابل قبول و راحتی دارند که تقریبا تمام گوش را می‌پوشانند.

سیستم ANC این گوشی به حدی است که شما راحت می‌توانید در محیط‌های پر سروصدایی مانند هواپیما به موسیقی با کیفیت گوش کنید. امپدانس آن ۴۶ اهم است و بهترین کارایی را با دستگاه‌هایی با همیند امپدانس دارد.


Bose QC۲۰

قیمت: حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

اگر به دنبال هدفونی بدون نویز با کیفیت بالایی هستید، ولی می‌خواهید هدفونی درگوشی داشته باشید؛ بوز QC۲۰ بهترین انتخاب و خرید خواهد بود.

فناوری ANC این هدفون مانند هدفون QC۳۵ II است که مبتنی بر یک موتور ANC بسیار قدرتمندی است.

نویز‌های بیرونی کاملا ایزوله نیستند و ممکن است به طور ناگهانی یک صدای مزاحم به گوش شما برسد، اما در مقایسه با هدفون QC۳۵ II بسیار کوچک‌تر و جمع‌وجورتر است و حمل آن آسان‌تر خواهد بود.

باتری‌های نازک و بزرگی در جک هدفون قرار داده شده است و البته همانند هدفون‌های دیگر با باتری‌های خارجی نیز کار می‌کند.

از سیستم‌عامل اندروید و iOS پشتیبانی کرده و فقط باید گوشی شما یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری داشته باشد. راه‌حل دیگر روی گوشی‌های بدون جک هدفون، مبدل USB-C است.

از نظر قیمت خیلی ارزان‌تر از QC۳۵ II نیستند و کابل‌های بلند آن شاید مزاحم شما باشد، ولی کیفیتی بی‌نظیر از صدا و موسیقی به شما خواهد داد.

منبع: برترین ها

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "بهترین سریال سال 1402" کدام بود؟