خاطره بازی با رسول کربکندی از دربی: خوب بردیم!

دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران از روزهای تلخ و شیرین سال 97 می‌گوید.

خاطره بازی با رسول کربکندی از دربی: خوب بردیم!

به گزارش خبر فوری ؛ رسول کربکندی برای خیلی ها یادآور جام جهانی 1978 است. او دروازه بان نخستین تیم ملی حاضر در جام جهانی بود. کربکندی 15 سال در ذوب آهن بازی کرد و بعد ها هم روی نیمکت همین تیم نشست. او سابقه هدایت سپاهان، شهرداری بندرعباس، برق شیراز ، صبای قم و راه آهن را دارد. با او درباره مهم‌ترین اتفاق های ورزشی و غیرورزشی سال 97 گفت‌وگو کرده‌ایم.

*سال 97 را چگونه ارزیابی می کنید؟

سال گذشته از نظر ورزشی، سال جام جهانی بود. جام جهانی برگزار شد که شور و شوق خودش را داشت. تیم ملی ایران هم بازی های آبرومندانه ای را از خودش ارائه داد. علی رغم این که از صعود به مرحله حذفی بازماندیم ولی نتایج خوبی گرفتیم. به نظر من مهم ترین اتفاق ورزشی سال 97 برای ورزش ایران جام جهانی بود. پس از آن هم جام ملت های آسیا اولویت است. اما من از شرایط تیم ملی در آسیا رضایت ندارم. خب در جام جهانی انتظارات از تیم ملی کمتر بود اما در جام ملت ها همه آرزو می کردیم تیم ملی به فینال راه پیدا کند. به هر شکل این اتفاق ها باعث شد سرمربی تیم ملی تغییر کند. از نظر سیاسی و اقتصادی هم فشار زیادی را تجربه کردیم که پیامد های آن گرانی و بالا رفتن قیمت ها بود. مردم در روز های سختی قرار گرفته اند و باعث نگرانی من هم هست.

*جذاب‌ترین اتفاق ورزشی سال 97 برای رسول کربکندی چه بود؟

برای من که جام جهانی بود. خب این مسابقات هر چهار سال یک بار برگزار می شوند و جذابیت خاصی دارند. همانطور که گفتم، تیم ملی هم عملکرد قابل قبولی در این مسابقات داشت.

*امسال دربی هم در نوروز است. خاطره جذاب شما از دربی چیست؟

من با دربی تهران خاطره خاصی ندارم. بنابراین می خواهم خاطره ای از دربی اصفهان برای شما بگویم. در دورانی که در ذوب آهن بازی می کردم، بیمار شدم و حتی کارم به بیمارستان کشیده بود. بنابراین به پرستارهای بیمارستان هم دستور داده بودند به من اخبار هیجان انگیز و استرس‌زا ندهند. از شانس من ذوب آهن با سپاهان بازی داشت. من به عنوان بازیکن آن تیم اصلا نمی دانستم بازی چند چند شده است. ذوب آهن آن بازی را برد. یکی از کارمندان بیمارستان ناگهان آمد داخل اتاقم و گفت خوب بردید. از او پرسیدم چه شد؟ گفت ذوب آهن برنده دربی اصفهان شد. این برای من که در حال درمان بودم لذت‌بخش بود.

*به سپاهان اشاره کردید. آن ها امسال شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارند. فکر می کنید چه تیمی امسال قهرمان لیگ هجدهم می شود؟

سپاهان سرمایه گذاری خوبی کرده و تیم خوبی دارد. دو سه تیم دیگر هم شانس خوبی برای قهرمانی دارند. استقلال و تراکتور وضعیت به مراتب بهتری از پرسپولیس دارند اما میان همه این تیم ها من شانس سپاهان را بیشتر از همه می بینم. امیدوارم در سال آینده باشگاه های ما در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشته باشند.

*سخن پایانی؟

برای همه مردم ایران سال فوق العاده ای را آرزو می کنم و امیدوارم در سال جدید موفق باشند.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها