مروری بر چهره‌های خبرسازان سال 97/ از دیپلمات سربلند تا ابراهیم در آتش

برخی از چهره‎های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی در سال 97 به دلیل اقدامات و رویکردهایی که انجام دادند در معرض دید و نظر مردم و رسانه‎ها قرار گرفتند.

مروری بر چهره‌های خبرسازان سال 97/ از دیپلمات سربلند تا ابراهیم در آتش

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، سال 97 با اتفاقات متعدد و مختلفی همراه بود که سبب شد تا برخی از چهره‎ها در عرصه‎های مختلف مطرح شوند، در سال که گذشت نیز به مانند ادوار گذشته چهره‎های خبرساز و بعضا جنجال‎آفرین کم نبودند از این رو در نگاهی به اسامی برخی از چهره‎‎های خبرساز و جنجالی سال 97 پرداختیم.

*محمدجواد ظریف

محمدجواد ظریف دیپلمات برجسته و وزیرخارجه کشورمان به دلیل استعفا و کناره‎گیری از سمتش به یکی از چهره‎های خبرساز سال 97 تبدیل شد به گونه‎ای که خبر استعفا شبانه وی در صفحه اینستاگرامش بازتاب بسیاری را در فضای مجازی و در بین مردم در پی داشت و سبب شد تا با مخالفت رئیس‎جمهور با استعفای ظریف وی دوباره در وزارت خارجه حاضر شود.

*ابراهیم رئیسی

وی که در سال 97 با حکم مقام معظم رهبری مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی را عهده‎دار شد در سال 97 و در حالی که هنوز چندماه به پایان کار آملی لاریجانی در قوه‌قضائیه باقی مانده بود به عنوان رئیس دستگاه قضا معرفی شد تا دوباره فعالیت خود را از نهادی که به آنجا تعلق خاطر داشت بازگردد. حضور رئیسی بر مسند ریاست دستگاه قضایی بازتاب بسیاری را در کشور داشت و با استقبال جریانات سیاسی از وی همراه شد.

*عباس اخوندی

وزیر جنجالی کابینه روحانی که همواره تلاش بسیاری برای استیضاح وی از سوی نمایندگان در دولت یازدهم و دوازدهم صورت گرفت اما در نهایت خودش با تقدیم استعفا به رئیس‎جمهور صندلی وزارت را ترک کرد.

*حسن قاضی‎زاده هاشمی

چهره صریح و بدون روتوش دولت دوازدهم که اختلافاتش با سازمان برنامه و بودجه بر سر اعتبارات بخش سلامت سبب شد تا در اقدامی غیرمنتظره از وزرات بهداشت استعفا دهد و به یک از چهره‎های خبرساز سال 97 تبدیل شود.

*حسن رحیم‎پور ازغدی

چهره ارزشی و اصولگرا که سخنان وی در نقد روحانیت و حوزه علمیه در سال 97 بازتاب بسیاری را در عرصه رسانه به دنبال داشت به گونه‎ای که اظهارات تند وی درباره عملکرد حوزه پیش از خطبه‎های نمازجمعه تهران سبب شد تا دیگر اجازه‎ای برای صحبت به وی از تریبون‎های نماز جمعه داده نشود.

* محسن چاووشی

خواننده و موسیقادن پاپ کشورمان در سال 97 به دلیل انتشار آلبوم ابراهیم در آتش و خبر مهاجرت وی به خارج از کشور در راس اخبار کشور قرار داشت. قطعه " خرمشهر " محسن چاووشی در فضای مجازی بازتاب بسیاری داشت و حتی وی را تا پای ممنوع‎الکاری برد.

*حسین هدایتی

خبر دستگیری حسین هدایتی معروف به عابربانک پرسپولیس در سال 97 سر و صدا زیادی را در رسانه‎های خبری و مجازی ایجاد کرد به گونه‎ای که بسیاری از مردم روند برگزاری دادگاه‏های وی را به صورت مستمر پیگیری می‏‎کردند.

*عادل فردوسی‎پور

مجری و تهیه‎کننده برنامه جنجالی 90 از جمله کسانی بود که به دلیل اختلاف وسیع با فروغی مدیر جوان شبکه سوم سیما از حضور در برنامه‎های شبکه سوم برای مدتی محروم شد و خبر برکنار وی از برنامه 90 جنجال بسیاری را در فضای مجازی به پا کرد.

*سلطان سکه

وحید مظلومین معروف به سلطان سکه از دلالان اقتصادی بود که به دلیل جرم فساد فی الارض واخلال در نظام اقتصادی کشور مورد محاکمه قرار گفت و در نهایت با صدور حکم اعدام وی التهابات بازار سکه به پایان رسید.

*ولی‎الله سیف

رئیس برکنار شده بانک مرکزی که خیلی‎ها وی را عامل اصلی نوسانات بازار ارز می‏‎دانستند از جمله چهره‎هایی که در سال 97 اسم وی در بسیاری از رسانه‎ها به دلیل مشکلات اقتصادی کشور مطرح شد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بهنام زارع
    0

    قطعه ی "خوزستان" چاوشی، نه خرمشهر ...

  • sadat
    0

    باسلام .تاریخ انتصاب حضرت ایت ا.... رئیسی به تولیت استان در این خبر قدس نیاز یه اصلاح دارد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها