نوروز را کجا برویم؟

گشت و گذاری در بندرعباس/ نوروز را در باغ و برکه بگذرانید

بندرعباس دیدنی کم ندارد، گشت و گذار در ایام نوروز در این فصل قابل چشم پوشی نیست.

گشت و گذاری در بندرعباس/ نوروز را در باغ و برکه بگذرانید

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، نوروز فصل گشت و گذار و سیاحت در شهرهای مختلف است؛ چه انتخابی بهتر از بندرعباس که در روزهای ابتدایی بهار هوای مطبوع و دلچسبی دارد. در ادامه به معرفی تعدادی از زیبایی‌های بندرعباس می‌پردازیم. دیدنی‌هایی که ارزش یکبار سفر کردن را دارد.

مسجد بازمانده قرن 13

مسجد گله داری بندرعباس یکی از آثار مذهبی و تاریخی به جا مانده از قرن ۱۳ هجری قمری است و نامش با توجه به سازنده این مسجد (حاج شیخ احمد گله داری) انتخاب شده است. این مسجد در مجموع دارای ۳۶ ستون گچبری شده است و همگی به جز ستون اصلی به صورت استوانه ای طراحی شده اند. مسجد گله داری یکی از مساجد اهل سنت بندرعباس بوده و در منطقه اوزی‌ها قرار دارد. تفاوتی ندارد که تشیع باشید یا تسنن، مسلمان باشید یا غیر مسلمان، در هر صورت این بناهای تاریخی می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای مرور معماری و تاریخ ایرانی باشد.

کلاه فرنگی بندرعباس

تقریبا اغلب شهرهای ایران دارای عمارتی هستند كه تحت عنوان کلاه‌فرنگی شناخته می‌شود. بندرعباس نیز از این قاعده مستثنا نیست. ساخت این بنا كه گمرک قدیم و تاریخی شهر بندرعباس و محل تجارتخانه داخلی و خارجی آن بوده به دوره صفویه باز می‌گردد. این بنا، قلعه‌ای ۱۶ برج و سه دروازه دارد. از آنجا که بنا از معماری اروپایی آن زمان تاثیر پذیرفته، به عمارت کلاه فرنگی معروف شده است.

غار نمکی و بکر

غار خرسین یکی از معدود غارهای نمکی بکر و دست نخورده استان هرمزگان است. این غار در بخش سیاهو در شمال شرقی و در فاصله ۸۰ کیلومتری مرکز استان واقع است. محیط کوه غالباً از سنگ‌های ناپایدار و نمکی تشکیل شده است، از اینرو پیشروی در این غار باید با احتیاط کامل انجام شود. ارتفاع دهانه غار ۳ متر، عرض دهانه ۴ متر و طول غار ۱۷۸ متر است. پس از طی چند متر وارد تالاری می‌شوید که در واقع بزرگ‌ترین و تنها تالار این غار است. پس از حدود ۱۰ متر پیشروی در تالار به یک حفره یا به اصطلاح گربه رو واقع در سمت چپ تالار می‌رسید که شما را وارد راهروی اصلی غار می‌کند. این راهرو بدون داشتن راه‌های فرعی و گمراه کننده تا طول ۱۷۰ متری داخل غار پیش می‌رود. هنگام ورود به راهرو بسادگی متوجه شیب غار می‌شوید و این شیب به‌طرف بالا تا رسیدن به انتهای غار ادامه می‌یابد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها