وزارت کشور طرح‌های توسعه‌ای سیستان و بلوچستان را پیگیری می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور اظهار داشت: وزارت کشور با قدرت، برنامه‌ریزی منسجم و با تعامل و همکاری مثال‌زدنی دستگاه‌های اجرایی، طرح‌های توسعه‌ای استان‌ها به ویژه سیستان و بلوچستان را پیگیری می‌کند.

وزارت کشور طرح‌های توسعه‌ای سیستان و بلوچستان را پیگیری می‌کند

بابک دین پرست صبح امروز در چهارمین جلسه کمیته اطلاعات و عملیات شرق کشور در زاهدان، پس از تبیین اهداف و سیاست‌های شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، به تشریح مهمترین اقدامات شورا طی یک سال گذشته و اعلام برنامه‌ها و اولویت‌های آتی شورا اشاره کرد.

دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور گفت: شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور از ظرفیت بی‌بدیلی برای توسعه استان‌های مشمول برخوردار است. جلسات کمیته‌های پنجگانه زیرمجموعه شورای توسعه، باید به صورت منظم و هدفمند برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور با قدرت، برنامه‌ریزی منسجم و با تعامل و همکاری مثال‌زدنی دستگاه‌های اجرایی، طرح‌های توسعه‌ای استان‌ها را پیگیری می‌کند، ادامه داد: استان‌های عضو شورا باید از ظرفیت ویژه تصویب‌نامه هیئت وزیران با عنوان "توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری توسعه‌ای در مناطق شرق و غرب کشور" که در آذرماه سال جاری اصلاح و دارای مجموعه‌ای از مشوق‌ها، معافیت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری است، نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور بیان کرد: موضوع ساماندهی سوخت مرزی و توجه ویژه به معیشت مرزنشینان با دستور ویژه وزیر کشور در دستور کار پیگیری‌ها قرار گرفته و در هفته گذشته تصمیمات مهمی در این خصوص اتخاذ شد که امروز از سوی وزیر ابلاغ و به زودی اجرایی می‌شود.

دین پرست با اشاره به اجرا و تحقق 45 درصد مصوبات سند توسعه استان کردستان تا آخر آذرماه، گفت: 31 درصد از محورهای مربوط به سند حل مشکلات جزایر استان هرمزگان در طول حدود یک سال گذشته پیشرفت داشته است. همچنین بیش از 40 درصد از 105 بند مصوبات مصرح در سند منطقه سیستان در طول هفت ماه اجرایی شده که گزارش روند اجرای اسناد موصوف با دستورات مجدد رئیس جمهور در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در پایان بر ضرورت مبارزه جدی با قاچاق کالا و به ویژه قاچاق کالای اساسی و دام زنده تاکید کرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها