مورد عجیب نیمار؛ ستاره یا سلبریتی؟

چهارشنبه هفته گذشته، پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد در ورزشگاه پارک دو پرنس بایکدیگر بازی کردند و نیمار شاهد حذف هم‌تیمی‌هایش بود.

مورد عجیب نیمار؛ ستاره یا سلبریتی؟

به گزارش خبر فوری ؛ وقتی مارکوس رشفورد پنالتی‌اش مقابل پاریسن ژرمن را به گل تبدیل کرد، یونایتد را به دور بعد فرستاد. نیمار هم در اینستاگرام خشمش را نشان می‌داد.

ستاره برزیلی بازی نمی‌کرد اما می‌دانست این دیدار روی سرنوشت او تاثیر زیادی خواهد داشت. برد پی‌اس‌جی باعث می‌شد او فرصت آن را پیدا کند که پس از بهبودی، در قسمت مهمی از فصل به تیمش بازگردد و آنها را در لیگ قهرمانان پیروز کند. پیروزی باعث می‌شد او بتواند به پرسشی پاسخ بدهد که پیرامون او شکل گرفته بود؛ نیمار، ستاره فوتبال یا سلبریتی؟

در جریان کارناوال برزیل بود که این بحث بالا گرفت. نیمار در شهر پرهیاهوی سالوادور در کارناوال شرکت کرد و به حرکات موزون پرداخت. همین باعث شد که از او انتقاد شود اگر او از ناحیه پا مصدوم است، روی روند بهبودی‌اش کار می‌کند. پس این حرکت ها چه بود؟ آن کارها می‌توانست اثر منفی روی ریکاوری او داشته باشد. اما باشگاهش تایید کرد او هر روز زیر نظر کادر پزشکی پی‌اس‌جی روی آمادگی‌اش کار می‌کند.

شاید نباید گفت که تمرکز او روی فوتبال نیست
نیمار با رونالدینیو فرق می‌کند. ستاره سابق پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا و میلان در جشنواره‌ای در ریو، یک جایگاه اختصاصی داشت. رونالدینیو به‌ سرعت از فوتبال حرفه‌ای کناره‌گیری کرد. هم‌تیمی‌های سابق او معتقد بودند او در تمرینات آن انرژی سابق را نداشت. او بیشتر به دنبال حواشی بود و فوتبالش در ۲۶سالگی رو به پایان حرکت کرد.

نیمار همین حالا ۲۷ساله است. گزارش‌ها از برزیل و پی‌اس‌جی حاکی از آن است که او تمرکزش را از دست نداده است و در تمرینات سخت تلاش می‌کند و تاثیر مثبتی روی هم‌تیمی‌هایش می‌گذارد. تفاوت بزرگ رونالدینیو و نیمار در تمرکز است. ستاره برزیلی پس از ساعت کاری‌اش به مسائل دیگر هم می‌پردازد. در مقاله‌ لوییز گومز در لانسه آمده است: «او از دوران حضور در سانتوس، زندگی خصوصی‌اش را به اشتراک همه می‌گذارد.»

تفاوت نسل ها از همین جا آغاز می‌شود. نیمار چهره اصلی نسل خودش در شبکه‌های اجتماعی است. یکی از دلایل اینکه او به دنبال شهرت در فوتبال بوده، جذابیت های این ورزش است. تناقضی میان یک بازیکن بزرگ و سبک زندگی پرسروصدا وجود ندارد. یعنی او می‌تواند رابطه خوبی با افرادی داشته باشد که با شبکه‌های اجتماعی تعامل دارند. اما رابطه او با افراد دیگر چندان جالب نیست.
کارهایی که او خارج از میدان انجام می‌دهد تاثیری روی فوتبالش نگذاشت. مصدومیت او از ناحیه استخوان کف پا در امسال و سال گذشته تنها به دلیل اتفاق‌های فوتبالی بود. هیچ چیز نشان نمی‌دهد که او سرعت بالا، توازن و قدرت فوتبالی‌اش را از دست داده باشد. نیمار هم یک ستاره فوتبال است و هم یک سلبریتی.

آیا او می‌تواند این روند را در پاریس حفظ کند؟ پرسشی که بی‌تردید در ذهن او بارها و بارها تکرار خواهد شد. نیمار به پاریس آمد تا در مراحل حذفی لیگ قهرمانان ستاره مدیران قطری باشد. برای باشگاه او چیز دیگری مهم نیست. اما در دو سال گذشته، او به دلیل مصدومیت تنها در یک بازی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان حضور داشته و در آن هم بی‌تاثیر بوده است. شاید نیمار به دوران جدیدی در پاری‌سن‌ژرمن نیاز دارد.

نیمار در ۲۷سالگی هنوز افتخارات زیادی برای فتح کردن می‌خواهد. آیا او ستاره فوتبال است یا سلبریتی؟ او یک سلبریتی فوتبال است. اما این پاسخ تا چه زمانی دوام می‌آوردم؟ و با کدام پیراهن؟ تماشای آن دیدن دارد.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها