۸۰ درصد تصادفات جرحی درون‌شهری گرمسار مختص موتورسواران است

رئیس پلیس راهور گرمسار بابیان اینکه ۸۰ درصد تصادفات جرحی درون‌شهری این شهرستان مختص موتورسواران است، گفت: طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف اجرایی می‌شود.

۸۰ درصد تصادفات جرحی درون‌شهری گرمسار مختص موتورسواران است

سرهنگ روح الله ساغری ضمن بیان اینکه ۸۰ درصد از تصادف‌های جرحی درون‌شهری به موتورسواران اختصاص دارد که این امر یکی از دغدغه‌های جدی پلیس راهور به شمار می‌رود، ابراز داشت: فرهنگ‌سازی و آموزش فرهنگ ترافیک در اقشار مختلف مردمی گام نخست برای دست‌یابی به این هدف است و در مرحله بعد برخورد با متخلفان در دستور کار مأموران راهنمایی و رانندگی قرار دارد.

وی بابیان اینکه علت هر تصادف یک تخلف است، اضافه کرد: کاهش آمار تصادفات و تلفات جانی نیازمند اقدامی گسترده و انقلابی برای جلوگیری از تخلف است که از این‌رو طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در گرمسار اجرایی می‌شود.

آموزش قوانین ترافیکی در ۹۰ درصد مدارس گرمسار

رئیس پلیس راهور گرمسار بابیان اینکه ۹۰ درصد مدارس این شهرستان در دوره‌های آموزشی پلیس راهنمایی و رانندگی، سر فصل‌های مربوط به حوزه فرهنگ ترافیک را فراگیر گرفتند، ابراز داشت: اجرای این طرح در مدارس نقش مؤثری در ترویج فرهنگ ترافیک در سطوح گسترده‌ای از جوامع عمومی ایفا می‌کند.

ساغری بر ضرورت ترویج فرهنگ ترافیک بین آحاد مردم و اقشار مختلف مردمی در گرمسار تاکید کرد و افزود: ۳۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران شهرستان در قالب هفته ناجا به صورت رایگان و باهدف ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در این شهرستان اجرایی شد.

وی با تأکید بر اینکه سامان‌دهی و آموزش فنی و فرهنگی موتورسواران از دیگر اولویت‌های مهم پلیس راهور است، اضافه کرد: راه‌اندازی پیست موتورسواری به همت اداره ورزش و جوانان این شهرستان که با همکاری و مشارکت پلیس راهور در حوزه فرهنگی و حمایتی انجام شد بستر مناسبی را برای تحقق این هدف فراهم کرده است.

ایمن‌سازی پیست موتورسواری در دستور کار

رئیس پلیس راهور گرمسار از پیگیری برای ایمن‌سازی مسیر رفت‌وبرگشت پیست موتورسواری خبر داد و یادآور شد: حمایت فرهنگی از مجموعه پیست موتورسواری در راستای کاهش آمار تصادفات و ترویج فرهنگ ترافیک و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در دستور کار قرار دارد.

ساغری در ادامه تصریح کرد: عدم استفاده از کلاه ایمنی، اجرای حرکات نمایشی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم و غیره از جمله تخلفاتی محسوب می‌شود که مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی به شدت با موتورسواران متخلف برخورد می‌کند.

وی ضمن بیان اینکه در ابتدا مأموران به این افراد متخلف تذکر لسانی می‌دهند، خاطرنشان کرد: در صورتی که تخلف تکرار شود جریمه نقدی و توقیف وسیله نقلیه از سوی مأموران انجام خواهد شد.

لزوم ارائه آموزش از خانواده

رئیس پلیس راهور گرمسار ضمن اعلام آمادگی برای اجرای دوره‌های آموزشی فرهنگ ترافیک در ادارات و دستگاه‌های اجرایی، ابراز داشت: با توجه به اینکه مهم‌ترین نهاد آموزش خانواده است می‌بایست این فرهنگ در بستر خانواده نهادینه شود لذا برگزاری این دوره‌ها به صورت رایگان در تمام اقشار، سازمان‌ها و اماکن عمومی در دستور کار قرار دارد.

ساغری با اشاره به افزایش ترددها در ایام نوروزی، خاطرنشان کرد: در این ایام تعداد مأموران مستقر در معابر شهری افزایش می‌یابد و قطعاً هوشیاری و تیزبینی و برخورد شدید با متخلفان در دستور کار و اولویت نخست پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دارد.

وی بابیان اینکه حفظ امنیت مسافران و گردشگران نوروزی مهم‌ترین رویکرد پلیس در این ایام است، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی، آموزش و اعمال قانون فرآیند کار در این راستا است.

رئیس پلیس راهور گرمسار در پایان سه تخلف مهم را عامل اصلی بیشترین تصادفات درون‌شهری عنوان کرد و افزود: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مجاز و خواب‌آلودگی از مهم‌ترین تخلفاتی است که منجر به حادثه می‌شود.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها