سرپرست سابق اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرفوری؛

هیچ اختلافی بین من با شهردار حناچی وجود ندارد/ رفتن من از اداره کل امور بانوان به رفتن نجفی ارتباطی ندارد/ همچنان مشاور شهردار هستم/ برخی با فعالیت زنان اصلاح‌طلب مشکل دارند

سرپرست سابق اداره کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: هیچ اختلافی بین من و شهردار تازه تهران وجود ندارد من همچنان مشاور شهردار تهران هستم.

هیچ اختلافی بین من با شهردار حناچی وجود ندارد/ رفتن من از اداره کل امور بانوان به رفتن نجفی ارتباطی ندارد/ همچنان مشاور شهردار هستم/ برخی با فعالیت زنان اصلاح‌طلب مشکل دارند

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، چندی پیش در یکی از کانال‌های رسمی شهرداری تهران ، خبری مبنی بر علت تغییر سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران منتشر شد. در این خبر عنوان شده بود که فاطمه راکعی، سرپرست اسبق اداره کل امور بانوان بدلیل سهل انگاری باعث رفتن محمد علی نجفی از شهرداری تهران شد و پیروز حناچی هم به همین علت از حضور وی در این اداره امتناع کرد. خبری که راکعی البته آن را شایعه خواند.

فاطمه راکعی ، سرپرست سابق اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، درباره علت خروج از این اداره توضیح داد: من اولین بار که به دعوت آقای نجفی وارد شهرداری شدم با نگاهی که به ساختار بانوان در شهرداری کرده بودم متوجه شدم که اداره کل امور بانوان که ذیل معاونت اجتماعی قرار دارد. من در جلسه اول خواهش کردم که برای جلوگیری از موازی کاری تمام حوزه‌های مربوط به زنان تجمیع شده و ذیل شهردار قرار گیرند و من در ارتباط مستقیم با شهردار قرار گیرم.

این فعال حقوق زنان تصریح کرد: در آن هنگامی که من به شهرداری آمدم یک مشاور در همه مناطق بود و یک مدیر امور بانوان شهرداری وجود داشت. من نظرم این بود که مشاورین ومعاون در مناطق یکی شود و زیر مجموعه اداره کل امور بانوان شهرداری تهران قرار گیرد و تجمیع شود. اما متاسفانه به دلایلی مختلفی نظیر تغییر 3 شهردار این اتفاق رخ نداد. من برای اینکه بتوانم کار را آنطور که اصولی بود شروع کنم به محض حضور آقای شجاع پوریان در حوزه معاونت اجتماعی خواستم سرپرستی موقت اداره کل امور بانوان را به من بسپارند و تا هنگام تجمیع کار وقفه‌ای صورت نگیرد. اما متاسفانه این تجمیع که کار اصلی‌تر صورت نگرفت و به من دو پست داده شد.

وی تاکید کرد: من دو سمت داشتم، مشاور و سرپرست، حکم سرپرست موقتی بود اما من همچنان در سمت مشاور شهردار حضور دارم.

راکعی درباره حکم مشاور شهردار توضیح داد: من هم اکنون مشاور شهردار هستم و حضور ممتدی در شورای معاونین دارم. من از شهرداری خارج نشدم، این سمت وجه بالاتری از سرپرستی اداره امور زنان دارد، هیچ اختلافی در این میان با آقای حناچی وجود ندارد و سرپرست تازه با همفکری خودم انتخاب شده است.

وی درخصوص فعالیت‌های صورت گرفته امور زنان در مدت حضورش در شهرداری تهران توضیح داد: ما در این مدت هم در حوزه اجرایی و هم در حوزه‌های فرهنگی فعالیت‌های مختلفی انجام دادیم، مانند توجه به حضور سی درصدی زنان در شهرداری، تشکیل کمیته تخصصی زنان، اقدام برای کارهای حوزه‌ای مانند ساخت سردیس های زنان و نصب آنها در بوستان بانوان، معرفی زنان نامدار کشور در طول تاریخ معاصر اینها اینها کارهایی بود که در حوزه سیاستگذاری صورت گرفته بود که بیشتر ساختاری بودند. همچنین در حوزه اجرا هم کارهای اصولی صورت گرفت مانند احیای فرهنگ مدارا و گفت و گو در خانواده، اخلاق شهری که برای فرهنگی سازی آن باید از سطح محلات اقدام می‌کردیم.

وی در پایان درباره شایعه اختلافش با حناچی گفت: این صحبت‌ها شایعه است و صحت ندارد. متاسفانه کسانی می خواهند حوزه بانوان را تضعیف می کنند. کسانی که با فعالیت زنان اصلاح طلب مشکل دارند و به این شایعات دامن می‌زنند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها