طرح کشت خارشتر به عنوان علوفه دام در روستاهای کشور مصوب شد

معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی بابیان اینکه کشت خارشتر و تبدیل آن به خوراک دام در دستور کار است، گفت: این طرح در تمام روستاهای مستعد شرایط آب و هوایی اجرا می‌شود.

طرح کشت خارشتر به عنوان علوفه دام در روستاهای کشور مصوب شد

کاظم خاوازیان ضمن بیان اینکه در نشست با اصناف کشاورزی گرمسار به میزبانی مرکز خدمات جهاد کشاورزی کردوان بابیان اینکه در این جلسه طرح کشت خارشتر به عنوان علوفه دام در روستاهای کشور مصوب شد، ابراز داشت: این طرح به صورت پایلوت در گرمسار اجرا و سپس به کل کشور تعمیم پیدا خواهد کرد.

وی بابیان اینکه مرجان آموزش کشاورزی نیز طرح‌های اقتصادی نظیر کشت خارشتر را دنبال می‌کنند، اضافه کرد: این طرح می‌تواند ضمن ایجاد رونق اقتصادی در منطقه منجر به اشتغال و تامین علوفه دامی نیز شود.

معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی بابیان اینکه در این نشست همچنینی مقرر شد تا کشت گیاهان دارویی به بخش زنان روستایی منتقل شود، ابراز داشت: زنان باظرافت و دقتی که دارند می‌توانند در تولید بذر گیاهان دارویی به مرکز تحقیقات کشاورزی بسیار کمک کنند و از این طریق سیمای کشاورزی استان را رنگ و لعاب بهتری بخشند.

خاوازیان بابیان اینکه دسترسی بهره‌برداران به بخش آموزش کشاورزی در کشور بسیار کم است، تصریح کرد: به شدت در صداوسیما پیگیر زمانی برای به کرسی نشاندن برنامه‌هایی پیرامون آموزش کشاورزی شامل سؤالات، ارائه نکات فنی، اطلاع از قیمت و وضعیت آب و هوایی هستیم تا به صورت مجازی بتوانیم کلاس های ترویجی را برای بهره‌برداران برگزار کنیم.

وی ضمن بیان اینکه یکی از مهم‌ترین جاهایی که در وزارت جهاد کشاورزی مستقیما بهره‌برداران با بخش کشاورزی در ارتباط هستند مراکز جهاد کشاورزی است، ابراز داشت: یک هزار و ۳۰۰ مرکز خدمات و تحقیقات کشاورزی در کشور فعالیت دارند که تجهیز این مراکز اولویت وزارت جهاد است که امروز در این سفر ساختمان مرکز خدمات جهاد کشاورزی کردوان گرمسار افتتاح شد.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها