نجات جان یک جوان با اهدای مدال المپیک

علی اکبر حیدری پیشکسوت کشتی با اهدای مدال المپیک خود جان جوانی را نجات داد.

نجات جان یک جوان با اهدای مدال المپیک

پسر جوانی که به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بود، با اقدام ارزشمند «سید علی اکبر حیدری» دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۶۴ توکیو و شماری از پیشکسوتان ورزش کشور مورد بخشش خانواده متوفی قرار گرفت.

سید علی اکبر حیدری با اهدای مدال برنز المپیک خود به خانواده متوفی، مانع از اعدام این جوان شد و اولیای دم هم در اقدامی انسان دوستانه، از حق خود گذشتند.

در همین رابطه صبح امروز (دوشنبه) مراسم تجلیل از علی اکبر حیدری پیشکسوت نیکوکار ورزش کشور که با اهدای مدال برنز المپیک خود جان جوانی را نجات داده در محل صندوق حمایت با حضور دکتر سیدمصطفی ابطحی مدیرعامل و سیدجواد موسوی رئیس هیأت مدیره این صندوق و پیشکسوتانی چون محمد نصیری، جعفر کاشانی، ناصر عظیمی، تقی عسگری، فرامرز ظلی، حسن روشن، حسن امن زاده، بهرام مشتاقی، رحیم علی آبادی، مهدی مناجاتی، فردین معصومی، مهدی مناجاتی، مسعود صالحیه، سلمان حسام، حاج کریم، حسن میرزاآقابیک، پرویز هادی، جمشید آرش، منوچهر زندی، مهدی محبی، محمد محمودی و مصطفی حسین خانی برگزار شد.

دارنده مدال برنز المپیک که با اقدام ارزشمند خود یک جوان اعدامی را از چوبه اعدام نجات داده است، با تشکر از برگزاری مراسم تجلیل برای این اقدام ارزشمند او، تصریح کرد: این اقدام، برای اولین بار نیست و قطعاً برای آخرین بار هم نخواهد بود. برخی از بزرگان ورزش را دیده‎ایم و در مورد بعضی هم شنیده‎ایم که در امر خیر و کارهای عامالمنفعه همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. آنها همیشه در صف اول هستند. نمونه آن‌ها پوریا ولی‌ها و تختی‌ها هستند. اقدام با ارزش تختی در زلزله بوئین زهرا از یادها نرفته است. محمدرضا طالقانی هم در زلزله بمپیشقدم شد. در زلزله کرمانشاه هم ورزشکاران رشته‌های زیادی بودند که در این امر خیر شرکت کردند. رسول خادم، علی دایی، علی پروین، کریم باقری و خیلی از ورزشکاران دیگر در این حرکت خداپسندانه شرکت کردند.

این پیشکسوت نیکوکار اضافه کرد: ورزشکاران همیشه به خاطر احترامی که نزد مردم دارند، پیشقدم هستند. مردم عزیزم هم علاقه نشان می‌دهند و در گلریزان ها شرکت می‌کنند. کار من کوچک بود و این قدردانی بزرگ توسط بزرگان ورزش مملکت برایم بسیار ارزشمند است. ۵۳۳ سال قبل زمانی که مدال المپیک را گردن من انداختند، به آن افتخار کردم و امروز به این عمل که باعث شدم جوانی از پای چوبه دار نجات یابد. امیدوارم که ورزشکاران به این امور خیر ادامه دهند.

همچنین در این مراسم سید مصطفی ابطحی، مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور از اقدام ارزشمند علی اکبر حیدری قدردانی کرد. ابطحی ضمن خوشامدگویی به پیشکسوتان حاضر در این مراسم اظهار داشت: خرسندم که در صندوق پیشکسوتان که خانه شما است جلسه‌ای برای تجلیل و نکوداشت اقدام هنرمندانه و انسانی پهلوان حیدری برگزار شد. خداوند چشم را برای دیدن زیبایی‌ها به انسان عطا کرده و چه زیبایی، زیباتر از شما که سال‌ها افتخار برای این مرز و بوم آفریدید.

وی ادامه داد: بهترین کاری که ما می‌توانیم در حوزه مسئولیت اداری، فرهنگی و اجتماعی خودمان انجام دهیم، یادآوری نام شما و گرامیداشت مقامتان است. شما سرمایه‌های بزرگ اجتماعی این کشور و میراث فرهنگی این ملت هستید. مردم ما در سالیان گذشته لحظات شادی را با شما تجربه کرده‌اند و با پیروزی‌های شما شاد شده اند و هم با شکست شما اشک ریخته اند. پاسداشت حریم حرمت شما کار بزرگی است که نسل ما باید انجام دهند.
ابطحی تصریح کرد: شما به دلیل برخورداری از سرمایه اجتماعی، مسئولیت اجتماعی بزرگی دارید. مسئولیت شما تولید ارزش است. شما تولید کننده برند هستید. برند شما اخلاقی است. این برند اخلاقی را با تواضع و فروتنی و کنشگری مطلوب اجتماعی انجام می‌دهید.
وی گفت: پهلوان علی اکبر حیدری کار بزرگی انجام داد و جان انسانی را نجات بخشید. خداوند در سوره مائده می‌فرماید «هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.» امیدوارم سال‌های سال همواره در حوزه‌های اجتماعی کنشگر باشید و این راه را ادامه دهید.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    فقط بگم خیلی بزرگی مرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها