در بازار تلگرامی طلا چه خبر است؟

در این کانال‌ها که مشتریان خاص خود را دارد، هر گرم طلای کار کرده بدون مالیات و تنها با کارمزد 6 تا 10 هزار تومان بالاتر از قیمت روز طلا و با توجه به نوع طلا و تمیزی آن خرید و فروش می‌شود.

در بازار تلگرامی طلا چه خبر است؟

به‌عنوان مثال اگر قیمت روز هر گرم طلا 370 هزار تومان باشد، قطعه طلایی با وزن 5 گرم و با کارمزد 10 هزار تومان، به قیمت هر گرم 380 هزار تومان به فروش می‌رود. در اینگونه خرید و فروش، دیگر از مالیات خبری نیست و خریدار باید همراه با فروشنده به یک طلا فروشی مراجعه و از اصل بودن طلا و گرم دقیق آن مطمئن شود.

یکی از ادمین‌های این کانال‌ها با بیان اینکه بیشتر مردم به‌دنبال خرید طلای نو هستند اما امکان خرید ندارند، گفت: طلای دست دوم به صرفه‌تر است، چرا که هم کارمزد آن از طلا فروشی‌های سطح شهر کمتر است و هم مالیات بر ارزش افزوده ندارند. وی ادامه داد: تنها مشکلی که هست اطمینان از سلامت طلا و اصل بودن آن است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره فعالیت گروه‌های تلگرامی طلا هم اظهار داشت: هر فعالیت اقتصادی که در کشور انجام می‌شود چه در فضای مجازی و چه غیرمجازی باید دارای شناسنامه و پیشینه باشند.

وی با بیان اینکه اینگونه خرید و فروش در فضای مجازی را رد نمی‌کنم، ادامه داد: این کانال‌ها باید مجوزهای لازم را داشته باشند ضمن اینکه خرید و فروش هر شیء گرانقیمتی از طریق کانال‌های مجازی اقدامی عاقلانه نیست مگر اینکه کانال‌ها شناسایی شده باشند تا خریدار و مصرف‌کننده هم متضرر نشوند.

منبع: عصر ایران

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها