در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

توصیه‌های پلیس ناجا برای سفرهای سالم نوروزی/ اعتراض به خلافی، حداکثر تا ۴۸ ساعت پیگیری می شود

معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در آستانه آمادگی برای سفرهای نوروزی٬ توصیه‌های به هموطنان داشت.

توصیه‌های پلیس ناجا برای سفرهای سالم نوروزی/ اعتراض به خلافی، حداکثر تا ۴۸ ساعت پیگیری می شود

به گزارش خبر فوری ٬ اسفند آغاز شد، فصلی که برنامه ریزی برای ایام نوروز و سفرهای نوروزی هم به تبع آن آغاز خواهد شد. اغلب ما اما مسایل مربوط به ایمنی جاده و سفر را فراموش می‌کنیم٬ مسایلی که گاهی باعث خطر در جاده‌ها و گاهی باعث تلخ شدن کام خودمان در مسافرت می‌شود. در همین راستا با معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا به گفت‌وگو نشستیم تا ما را از آخرین قوانین مربوط به خودروها در سال جدید مطلع کند.

سرهنگ عین الله جهانی درباره اتمام اعتبار گواهینامه رانندگان در جاده‌ها گفت: برخی از رانندگان ممکن است اعتبار گواهینامه‌شان به اتمام رسیده باشد یا ممکن است اکنون بدون اعتبار رانندگی کنند. این افراد فاقد گواهینامه محسوب نمی‌شود. اما اگر پلیس در جاده به این افراد برخورد کند، گواهینامه را می‌گیرد و به آ‌ن‌ها رسید می‌دهد.

وی توصیه کرد: قبل از این مرحله بهتر است هر فردی به فکر باشد و خودش پیش از این مرحله اقدام به جایگزینی گواهینامه‌اش باشد.

جهانی در ادامه درباره ایمنی خودرو‌ها در ایام نوروز گفت: اگر وسیله نقلیه ما به لحاظ سال ساخت احتیاج به معاینه فنی دارد از همین روزها به فکر این مساله باشیم و آن را به روزهای آخر سال که احتمالا شلوغ‌تر است موکول نکنیم.

معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا درباره خلافی خودرو‌ها توضیح داد: رانندگان با ارسال پیامک به ۱۱۰۱۱۰۲۰۲۰ می‌توانند از میزان خلافی خود مطلع شوند. از طریق دفاتر پلیس+۱۰ و سایت راهور هم می‌توان به میزان خلافی پی برد.

وی درباره احتمال متوقف کردن اتومبیل بر اثر میزان خلافی بالای یک میلیون تومان تاکید کرد: پلیس موظف است در صورت خلافی بالای یک میلیون تومان خودرو را متوقف کند و هیچ استثنایی در کار نیست٬ حتی اگر فرد در جاده و هنگام سفر باشد.

جهانی همچنین در پایان درباره اعتراض به جریمه‌ها تاکید کرد: اگر فردی روی جریمه‌ها اعتراضی دارد می‌تواند به مناطق به راهنمایی رانندگی و پلیس+۱۰ مراجعه کند، رسیدگی توسط پلیس و قاضی صورت می‌گیرد و ظرف ۴۸ سال بعد پرینت اصلاح شده آماده ارایه به افراد است و افراد می‌توانند از طرق مختلف آن را پرداخت کنند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها