نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با عاملان زمین‌خواری با قاطعیت برخورد می‌کند

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با اشاره به ضرورت مبارزه و مقابله قاطع با فساد زمین‌خواری گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با عاملان زمین‌خواری با قاطعیت برخورد می‌کند.

نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با عاملان زمین‌خواری با قاطعیت برخورد می‌کند

علی عباس‌نژاد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران با اشاره به قاطعیت جدی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در برخورد با سودجویان و زمین‌خواران اظهار داشت: حفاظت از عرصه‌های ملی یکی از وظایف اصلی سازمان جنگل‌ها است که براساس قانون برعهده یگان حفاظت گذاشته شده است که به عنوان بازوان اجرایی دستگاه قضایی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: ساماندهی و شفافیت مأموریت یگان، مسئولیت‌پذیری و پاسخگو بودن نیروهای یگان در قبال مأموریت‌های محوله از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار این یگان قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور تصریح کرد: تجهیز و ساماندهی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، نظارت و کنترل سیستمی به وسیله مانیتورینگ کردن کنترل گشت‌های حفاظت از منابع طبیعی در سطح کشور از دیگر اقداماتی است که برای پویایی و تقویت یگان حفاظت منابع طبیعی در حال انجام است.

سازمان جنگل‌ها مقصر اصلی پدیده زمین خواری در کشور است باند زمین خواری 50 میلیارد ریالی در بوشهرمتلاشی شد تشکیل 22 پرونده زمین خواری در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد؛ 208 شکارچی به مراجع قضایی معرفی شدند

عباس‌نژاد افزود: به منظور وحدت رویه در اجرای قوانین مرتبط به ویژه تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع جلساتی با مجموعه دادستانی کل کشور و دیگر مقامات قضایی برگزار شده که امید است در آینده نزدیک به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی سپس به راه‌اندازی متمرکز سامانه دریافت اطلاعات مردمی 139 اشاره کرد و گفت: طراحی این سامانه به صورتی است که موارد اطلاع‌رسانی شده از سوی مردم هم در استان و هم در مرکز قابل نظارت و پیگیری است.

اجرای طرح کاداستر گامی مهم در جلوگیری از زمین‌خواری است

در ادامه این جلسه احمد طاهری سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به اهمیت ارزش افزوده‌ای اراضی ملی در استان تهران اظهار داشت: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی گام مهم و اساسی در تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از هرگونه سودجویی به شمار می‌آید.

وی سپس با اشاره به برخورد جدی و قاطع با قاچاقچیان چوب خاطرنشان کرد: تشدید اعمال قانون و برخورد قانونی با جدیّت بیشتر در مقابله با قاچاقچیان چوب در اولویت کاری این سازمان قرار دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها