چلسی - منچستر یونایتد؛ رقابتی به قیمت ماندن روی نیمکت

تیم های چلسی و منچستر یونایتد در حالی به مصاف یکدیگر می روند که هر دو سرمربی به پیروزی در این بازی برای تثبیت جایگاهشان بر روی نیمکت نیاز مبرمی دارند.

چلسی - منچستر یونایتد؛ رقابتی به قیمت ماندن روی نیمکت

پیش از شکست دو بر صفر منچستر یونایتد برابر پاریسن ژرمن از سولسشر به عنوان گزینه ای یاد می شد که میتوانست قرارداد خود را با منچستر یونایتد تمدید و دائمی کند، اما پس از این اتفاق دوباره نام پوچتینو برای هدایت این تیم بر سر زبان ها افتاده است. اینکه تنها یک شکست دلیلی برای اتمام کار سولسشر در منچستر یونایتد باشد، آن هم پس از چندین برد پیاپی به عنوان سرمربی موقت و جایگزین مورینیو، امری خنده دار به نظر می آید اما این مرد 45 ساله نروژی نیز پیش از این می دانست که رقابت های اخیر وی در برابر پاریسن ژرمن، چلسی و لیورپول برای تعیین آینده او در باشگاه حیاتی خواهد بود.

شیاطین سرخ در حالی در استمفوردبریج به مصاف چلسی خواهند رفت که از سال 2012 در بازی های خارج از خانه برابر این تیم پیروز نشده اند و سپس باید از سری رقابت های لیگ برتر به مصاف لیورپول در خانه بروند. پس از آن تیم سولسشر باید در 22 روز به مصاف تیم های کریستال پالاس، ساوتهمپتون، پاریسن ژرمن و آرسنال برود.

پیروزی در بازی خارج از خانه برای سولسشر یک دستاورد بزرگ به شمار می رود. در دوران پسا فرگوسن، در 13 دیداری که یونایتد به مصاف چلسی با مربیانی چون مویس، فن خال و مورینیو رفته است تنها موفق به پیروزی در دو بازی شده و در استمفورد بریج نتوانسته اند پیروز از زمین بازی خارج شوند. این سومین فصل پیاپی است که یونایتد در جام اتحادیه باید به مصاف چلسی برود و منچستر در هر دو بازی گذشته مانند فینال سال قبل با نتیجه یک بر صفر شکست خورده است.

اما سولسشر تنها مربی نیست که امشب باید خود را نشان دهد. مائوریتسیو ساری نیز در هفته های گذشته عملکرد خوبی نداشته و بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. این مرد ایتالیایی که در تابستان راهی لندن شده است با شکست های 4 بر 0 و 6 بر صفر برابر به ترتیب تیم های بورنثموث و منچستر سیتی، جایگاه متزلزل شده و ادامه کارش در چلسی با ابهامات بسیاری همراه شده است. پس از اینکه او توانسته بود شروعی شکست ناپذیر در 18 بازی داشته باشد، ناگهان عملکرد تیمش تغییر کرد و گام هایی را به عقب برداشت.

چلسی تنها یک امتیاز با رتبه چهارم فاصله دارد، در فینال جام حذفی در هفته آینده نیز به میدان برود و همچنان نیز شانس هایی برای رقابت های جام اتحادیه و لیگ اروپا نیز دارد. شاید با چنین نتایجی خنده دار باشد که ساری را تحت فشار بدانیم اما این شرایطی است که همواره شکست خوردن در چلسی برای مربیان به همراه دارد. این باشگاه رکورد دار اخراج مربیان است و این خطری است که ساری را نیز تهدید می کند.

اگرچه موفقیت در لیگ برتر با اهمیت تر در نظر گرفته می شود اما این بازی برای هر دو تیم حکم فینالی را دارد که شکست در آن می تواند نتایج نا خوشایندی را برای آنها به همراه داشته باشد.

منبع: جایگاه ویژه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها