ورود محموله کنجاله سویا، ذرت و جو برای تنظیم نهاده های دامی

مدیر پشتیبانی امور دام استان خوزستان گفت: واردات کنجاله سویا، ذرت و جو را از مبدا آلمان و آرژانتین داشتیم تا در اختیار مرغداران و ستاد تنظیم بازار قرار دهیم.

ورود محموله کنجاله سویا، ذرت و جو برای تنظیم نهاده های دامی

به گزارش خبرنگار خبر فوری هادی سلامات در جمع خبرنگاران از ورود ۶۵ هزار تن جو از مبدا آلمان به کشور خبر داد و گفت: ما واردات کنجاله سویا، ذرت و جو را از مبدا آلمان و آرژانتین داشتیم تا در اختیار مرغداران و ستاد تنظیم بازار قرار دهیم.
وی افزود: به جهت تنظیم بازار دامی تاکنون پنجاه و شش هزار تنتن تخل شده است و ۹ هزارتن دیگر نیز در حال تخلیه است این محموله برای استفاده دامداران سراسر کشور توزیع می‌شود.
سلامات ادامه داد: این کشتی جدید هفت انبار دارد که همه تخلیه شده و نه هزار تن مانده که تخلیه می‌شود.
وی در مورد واردات نهاده‌های دامی به نسبت سال قبل گفت: ما بیش از پنج برابر نسبت به سال قبل نهاده وارد کشور کردیم و مطمئنا سال آینده هم بیشتر از این وارد خواهیم کرد ضمن اینکه ذرت هم قبلاً وارد شده است. انبارهای ما به صورت استیجاری که روزانه هشت هزار تن وارد کشور می‌شود و به آدرس مرغداری‌ها ارسال میشود. دوهزار و چهارصد و پنجاه تومان هر کیلوگرم قیمت کنجاله سویا است.
سلامات در مورد حمل و نقل گفت: در بحث حمل و نقل یکم مشکل عرضه داشتیم ولی آن هم رفع شد و الان حمل و نقل ریلی داریم که روزانه دوهزار تن به سراسر کشور ارسال میکنیم و با سیستم روباری سعی به رفع مشکلات نهاده کشور داریم. ما به عنوان تنظیم بازار سعی بر رفع مشکلات داریم و تا آخر سال هم ده کشتی دیگر نهاده دام وارد کشور خواهد شد
وی در پایان گفت: در زمان مشکلات ارزی سراسر کشور که در تمام کشور مشکلاتی ایجاد کرد ما هم دچار مشکل شدیم که البته مشکلات و جو روانی بیشتر بر کشور اثر گذاشت ولی ما سعی کردیم با حل این موضوع هم رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم دچار خدشه نشود.

منبع: خبرفوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها