خبرهای ضدونقیض درباره ارتحال آیت الله مومن

برخی منابع خبری از ارتحال آیت الله مومن خبر می دهند.

خبرهای ضدونقیض درباره ارتحال آیت الله مومن

کانال آخرین خبر اعلام کرد که برخی منابع از ارتحال آیت الله مومن خبر داده اند. با این حال خبرگزاری رسا در گفتگو با فرزند آیت الله مومن، درگذشت وی را تکذیب کرده است. او البته تایید کرده حال این فقیه شورای نگهبان نامساعد است.

آیت الله مومن در یکم دی ماه به دلیل خونریزی مغزی در یکی از بیمارستانهای شهر قم بستری شده و حال او نامساعد اعلام شده بود.

محمد دانش‌زاده قمی (زادهٔ ۱۳۱۶ در قم) مشهور به محمد مؤمن، روحانی و فقیه ایرانی است. وی از فقهای شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری از استان قم است.

او از مجتهدین معاصر است که از اواسط دوره اول شورای نگهبان (یعنی از سال ۱۳۶۲) با حکم امام خمینی به عضویت فقهای شورای نگهبان منصوب شد و تاکنون عضو این شوراست. وی همچنین عضو مجلس خبرگان در چندین دوره بوده‌است. محمد مؤمن آخرین بار در ۲۵ تیر ۱۳۹۲ با حکم مقام معظم رهبری ، در سمت خود (فقیه شورای نگهبان) ابقاء شد.

آیت الله محمد مؤمن، در ۲۳ دی‌ماه سال ۱۳۱۶ در قم متولد شد. تحصیلات مقدماتی را در قم و ابتدا در مکتب خانه و سپس در «مدرسه جامع تعلیمات دینی» گذراند و همزمان به تحصیل در حوزه علاقه‌مند شد. وی با بهره‌گیری از اساتیدی چون امام خمینی، علامه طباطبایی، علی مشکینی، شیخ مرتضی حائری و سید محمدرضا گلپایگانی به درجه اجتهاد دست یافت.

مؤمن در سال ۱۳۷۴ در جریان تصادف شدیدی در راه قم به شدت مجروح شد. او پس از این تصادف یک ماه بیهوش و ۴۲ روز بستری بود.

آیت الله محمد مؤمن قبل از پیروزی انقلاب، با پیروی از امام خمینی و عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مبارزات علیه حکومت محمدرضا پهلوی نقش داشت و این فعالیت‌ها به تبعید او و ۲۴ تن از اعضای جامعه مدر سین انجامید. وی به تویسرکان تبعید گردید.

عضویت فقهای شورای نگهبان (هفت دوره)، عضو مجلس خبرگان رهبری (پنج دوره)، نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری، عضو شورای بازنگری قانون اساسی، عضو شورای عالی قضایی، رئیس دادگاه عالی انقلاب اسلامی (دادگاه عالی قم) و مسئول انتخاب و اعزام قضات شرع دادگاه‌های انقلاب در سراسر کشور به دستور امام خمینی، عضو شورای عالی سیاستگذاری و رئیس حوزه علمیه قم، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو مجمع جهانی اهل بیت و رئیس مجمع فقه اهل بیت، عضو هیئت امنای دانشگاه قم و رئیس دادگاه عالی قم ازجمله مسئولیت های او به شمار می رسود.

پیش از این حال این فقیه برجسته نامساعد اعلام شده بود.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بن علوي
    0

    خدا رحمتش كند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها